top of page
מערכת DIFF

האוניברסיטה עושה בית ספר - בואו ללמוד איך באמת לעשות סנאפצ'ט


SNAPCHAT MARKETING

סנאפצ'ט קייס סטאדי

הפעם נלמד מהעבודה המוצלחת של אוניברסיטת בוסטון בסנאפצ'ט. הנתון מראה ש77% מהסטודנטים במכללות שמשתמשים בסנפצ'אט על בסיס יומי, כבר מסוף 2014 הבינו באוניברסיטאות שזאת פלטפורמה שצריכים להשתמש בה בקביעות כדי לפנות לקהל העיקרי - הסטודנטים!

הערוץ הרישמי של האוניברסיטה הושק רשמית בינואר 2015, ביום הראשון של העליה לאויר היו סופות השלג בבוסטון והלימודים התבטלו. אנשי הדיגיטל של האוניבסריטה העלו פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר המבקשים מכלל הסטודנטים לעקוב אחרי הפעילות החדשה בסנפצ'אט ולשתף את האוניברסיטה (# Blizzardof2015) כיצד עובר עליהם היום.

https://allthingssnap.com/snapchat-a-case-study-ae23308a7bab

ההשקה הזו הביאה להתלהבות רבה בקרב הסטונדטים ורמות מעורבות גבוהות. ביממה הראשונה היו כבר מאות עוקבים ונראה היה כי העיתוי היה נכון מכיוון שסטודנטים רבים היו תקועים בבית בלי הרבה דברים לעשות. מייד לאחר מכן עשתה האוניברסיטה תחרות בערוץ הסנאפצ'ט שהפרס הגדול היה מופע אשר את הכרטיסים לזוכים העניק הדיקן. המופע נדחה בגלל בעיות מזג אויר כמובן, דבר שהוסיף לרמת העניין של הסטונדטים בערוץ.

https://allthingssnap.com/snapchat-a-case-study-ae23308a7bab

התחרות היתה הצלחה גדולה והביאה בסופה לכמעט 3000 עוקבים. הסטונדטים חיפשו ומצאו פעילות מגבשת ורשת שתתמוך בפעולות היומיות שלהם, כך הצליחה הרשת להגיע לאלפי עוקבים בתוך זמן קצר מאוד.

אז מה עושה את סנאפצ'ט למיוחדת כלכך בנוף הדי משעמם שחוזר על עצמו בעולם הרשתות החברתיות?

1. מעורבות גבוהה מאוד

שלא כמו טוויטר למשל, או פייסבוק או אינסטגרם, שכל פוסט שלכם הולך לאיבוד בין שלל פוסטים אחרים או הרבה יותר גרוע, פרסומות שמטשטשות את כל מה שיש לגם להגיד, סנאפצ'ט מבטיח חשיפה אורגנית מצויינת, עם נתוני פתיחה של 80% מכלל הסטורי שמועלים על ידי גולשים שזה אחוז מאוד מאוד גבוה, לעומת פייסבוק לדוגמא שמביא 2.5%... נתון אומלל ועצוב.

2. DM

לרוב הרשתות יש מערכת הודעות DM שמאפשרת לאנשים או דפים לתקשר ישירות עם אנשים, אבל זה לא משתווה למה שמותג יכול לעשות עם הקהל שלו בסנאפצ'ט. כאן לא רק מתקשרים ישירות עם הלקוח, אלא מגיבים לכל לקוח, התגובה מייצרת מעורבות ריגשית גבוהה שלא דומה לשיחה בDM.

3. איפה הכיף?

פעם מזמן לפני שנים רבות... היה כיף ברשתות החברתיות, אבל פייסבוק הפכה לרשת מאוד מוסחרת, וגררה את אינטגרם לאותו כיון, טוויטר עקבו אחרי השוק. אבל סנאפצ'ט נשארה בעולם הכיף ללקוח בכך שאיפשרה ללקוחות להעלות תכנים כיפים, מצחיקים ואומנותיים ובכל להרויח שני דברים, להביא את עצמם לידי ביטוי ולעניין את הסובבים אותם בתכנים האישיים שהם מעלים.

נחזור לעולם האקדמיה ולקייס סטאדי שלנו, וננסה להבין מה איך נכון להשתמש בלפטפורמה הזו.

תחילה, עשתה האוניברסיטה שימוש באיוונטס (אירועים) אבל לא כמו בפייסבוק שמזמינים עוקבים לאירוע ופה זה מסתיים, בסנאפצ'ט ניתן להעלות סטורי של מאחורי הקלעים ולייצר מעורבות גבוהה במיוחד, כמו למשל עשרות סטורי של היום הפתוח, מכל מיני נקודות מבט, איזור הלוקרים ומה יש לכל אחד בתא, לייב מתוך משחקי הוקי של פתיחת הלימודים ואיך נראה חדר הלבשה ומה אומרים השחקנים, וכל זה קורה בלייב באותו היום.

https://allthingssnap.com/snapchat-a-case-study-ae23308a7bab

בנוסף עידכנה האוניברסיטה של הסטונדטים באופן שוטף במגוון התרחשויות, זה מאוד דומה למנגנון העידכונים של טוויטר רק שסנאפצ'ט הרבה יותר גרפי ומעניין ומציע אינטראקציה יותר אישית וקרובה עם המותג, ועל כן כמות התוכן שעולה לרשת הזאת גדולה בהרבה. הדבר בא לידי ביטוי ביו םההרשמה לאוניברסיטה בו הזמינה האוניברסיטה את הסטונדטים היימים לברך בסטורי את הנרשמים החדשים, המעורבות בתוכן היתה גבוהה במיוחד, כיון שקל היה לייצר תוכן, קל היה לנרשמים החדשים להגיב, וקל עוד יתר היה להביא עוד עוקבים מהיום הראשון שלהם ללימודים לעקוב אחר החשבון.

סשן שאלות ותשובות שירת את הסטונדטים החדשים מצויין אף הוא. מכיון שהיה קל להעלות שאלות וקל יותר לקבל תשובות, עזר הקהל המנוסה לקהל החדש להבין מה קורה באוניבסריטה ו"מי נגד מי". תשובות מקצועיות יותר שדרשו מעורבות של סגל או מדור רישום קיבלו מענה מקצועי ומיידי, התמהיל של תשובות מהירות מחברים סטונדטים ותשובות רשמיות של האוניברסיטה עצמה עזרו מאוד לנרשמים לקבל חוויה מהירה, טובה ושלמה לכל הבעיות שלהם.

https://allthingssnap.com/snapchat-a-case-study-ae23308a7bab

כמובן שיש לשים לב שהאוניברסיטה הכשירה אנשי סגל על מנת לתת מענה ספציפי בפלטפורמה, הקצתה שעות ללימוד המערכת וזמן עבודה שלהם על מנת לתת מענה, חלק מהמענה היה בצורת וידאו, עם הדגמה והסבר, הוידאו של לא יתר מ10 שניות נתן לסטונדט חוויה מאוד אישית ופתר המון בעיות למשתמשים אחרים שהיתה להם אותה בעיה, אבל ראו את הפתרון ולא היו צריכים להעלות תוכן, אותם סטונדטים כן הגיבו לתשובה וכך כמות המעורבות גדלה אף יותר. התוצאה היתה סטונדטים מרוצים – מאוד מרוצים !

https://allthingssnap.com/snapchat-a-case-study-ae23308a7bab

https://allthingssnap.com/snapchat-a-case-study-ae23308a7bab

הדבר האחרון – חופשת סימסטר, במשך הזמן בו נעדרו הסטונדטים מהקמפוס, ביקשה האוניבריסטה לדעת מה הם הולכים לעשות בחופש, וכך העלו הסטונדטים סטורי לכל אורך החופשה בה שמחו לעדכן אחד את השני כל הזמן בפעילות שלהם מחוץ לקמפוס. הדבר הזה נתן סטרים טוב של תוכן בזמן שאין לימודים, מה שהחזיק את החשבון חי לתקופה ארוכה.

לסיכום

עולם הרשתות החברתית השתנה, הוא הפך להיות משעמם ורציני ויותר מכל מסחרי. הוא מאוד דומה לעולם הטלויזיה של פעם, לא גמיש ולא מעניין. מצד שני רשתות חברתיות חדשניות מציעות המון אפשרויות למעורבות עם הקהל שמחפש ריגושים. שימו לב שהאוניברסיטה נקטה גישה חדשנית ופתוחה, מבחינת תוכן ותכנים, יצירתיות ותמיכה מבפנים על מנת להפוך את הערוץ הזה להצלחה גדולה.

28 views0 comments

Comentários


bottom of page