• ד״ר אורן דיין

ניהול קמפיין דיגיטל לפוליטיקאים


בכל מערכת בחירות שואלים את עצמם פוליטיקאים ויועצי התקשורת שלהם איך הכי כדאי לנהל קמפיין. בגלל השינויים התכופים ברשתות החברתיות, האלגוריתמים שלהם, נתוני החשיפה ועלויות המדיה, התשובה צריכה להיבחן כל מערכת בחירות מחדש.

העדיפות של הפוליטיקאים היא כמובן להגיע למספר הגדול ביותר של אנשים, כך שהם יכולים להפוך את קהל היעד שלהם למודע יותר בכל הנוגע לסדר היום שלהם, המצע, והבטחות לבוחר. עם זאת, שיווק הקמפיין הפוליטי יהיה קשה מאוד אם חסרים למועמד משאבים כספיים. מסע פרסום פוליטי עולה הרבה כסף, וכל מערכת בחירות עתידית תעלה יותר מקודמתה, כיון שמחירי המדיה עולים כל הזמן (לאו דווקא הדיגיטלים). על כן כדאי לחפש דרכים זולות להגיע לקהל יעד רחב יותר, ולשם כך בדיוק התכנסנו.

רוב הפוליטיקאים תלויים מאוד ביכולות השיווק הדיגיטלי להצלחת מסע הפרסום שלהם. שיטת שיווק זו היא אינטראקטיבית וחסכונית, כיון שאנחנו משתמשים בכוחו של האינטרנט. מיליוני אנשים משתמשים באינטרנט כדי לחפש מידע ולכן אפשר ליצור מודעות (מבוססות חיפוש) על המשימה הפוליטית של המועמד באמצעות פונקציית החיפוש ברשת, באתרים ובאפליקציות, להעביר מסרים ברשתות חברתיות, דרך מיני סייט ולהשתמש בכלים דיגיטלים שיקלו על העבודה, אז בואו נתחיל.

1. הכר את הקהל שלך

לפני שתתחיל במסע הפרסום הפוליטי של המועמד, כדאי מאוד להכיר את הקהל הספציפי שנרצה לטפל בו. מפלגות פוליטיות צריכות מציביעים מכל הגילאים, אבל כדי להעצים את המסר שישלח לקהל הבוחרים כדאי להיות ממוקדים בהבנה אל מי פונים. פרמטרים שניתן לבחון הם: אנשים הסובלים מבעיות ספציפיות, סוגי תלונות, קבוצות הכנסה, רמות הכנסה, רמות השפעה בעיר או במדינה, מיקום גיאוגרפי, וכו. שימו לב שתוכלו להשתמש במנהל המודעות של Facebook כדי לקבל מספר משוער של קהל היעד, כלומר כמה אנשים הוא מונה.

2. לדעת יותר על היריבים הפוליטיים של המועמד

מי הם היריבים הפוליטיים? אפשר לקבל מידע רב על הקמפיין הפוליטי, סדר היום, הנושאים והנתונים האישיים של כל מתחרה. בנוסף חייבים לגלות גם את אתרי האינטרנט שלהם, דפי הנחיתה, דפי המדיה החברתית, מי הם אנשי המפתח שלהם, באיזה פרופילים הם שמתמשים, מה היא אסטרטגיית המדיה שלהם, איך הם מגיעים להרבה עוקבים, לייקים, תגובות וחשיפות. כך נגיע מוכנים יותר לבניית הקמפיין למומעד שלנו.

במקרה הזה יהיה מאוד נוח לחפש את שם המתחרה בגוגל, בפייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ועוד רשתות רלוונטיות, ושם נוכל להבין יותר לעומק מי הקהל שלהם. כדאי לנו להבין מתוך המחקר הזה את השפה הגרפית בה משתמשים המתחרים שלנו, זה יהיה קריטי להצלחה העתידית שלנו בשלבים מאוחרים יותר.

3. תעסיקו מומחי שיווק דיגיטלי

אנשי שיווק דיגיטליים הם אלה שיש להם שליטה וניסיון בטיפול בקמפיינים דיגיטליים שונים. מכיון שכל פוליטיקאי נולד עסוק, ואין לו פנאי וזמן להתעסק הנושאי השיווק, כדאי מאוד לשכור צוות של אנשי שיווק מנוסים שמבינים את הניואנסים של השיווק באינטרנט. חובה להעסיק אסטרטג שיווק דיגיטלי שביחד עם יועץ התקשורת יוכל לתרגם הכל לעולם הדיגיטל, בנוסף כדאי להעסיק צוות תומך שכולל מעצבים גרפיים וצלמים, אנשי תוכן ואנשי מקצוע אחרים כדי להפעיל את מסע הפרסום שלך בצורה חלקה. יש לוודא כי צוות השיווק הדיגיטלי פועל בתיאום עם המפלגה הפוליטית ומנהליה עבור מסע פרסום מגובש., זה גם תפקידו של יועץ התקשורת שמרכז הכל לידי מסר אחיד וברור בתיאום כל הגורמים.

הסעיף הזה די פשוט לסיכום – לסוכנות הדיגיטל DIFF צוות מאוד מקצועי שתמך במערכות בחירות, על כן ברור שכדאי שתדברו איתנו!

4. פודקסט – דרך טובה להגיע לקהל

Podcasting היא אחת הדרכים היעילות ביותר להגיע אל מיליוני אנשים בבת אחת. התוכן שכדאי לפרסם בצורה הזאת היא בדרך כלל תוכן ארוך שמצריך הקשבה, זה מתאים לנאומים פוליטים, הסברים ארוכים שאנשים לא יקראו, תגובה לנושא חמור או חשוב במיוחד, מצע בחירות או רעיון מהפכני וחדשני.

אנשים היו רוצים להקשיב לפתרונות הפוליטיים של המועמד, כאלה שיפתרו את הבעיות שלהם. הפודקאסט מסייע בבניית אמון עם קהל תומכים כחלק ממסע הפרסום של המועמד. הכלי הזה קל וחסכוני ואפשר להגדיר את מבנה הפודקאסט באופן שיטתי כך שקהל הבוחרים יוכל להתרגל אליו.

5. שדרו אמון במיתוג הפוליטי

אנשים חייבים להיות בטוחים שהאתרים והדפים החברתיים שלך מקוריים. מתחרים יוצרים לעיתים חשבונות מזויפים רבים שמופצים באינטרנט, והם עלולים להזיק לקמפיין הפוליטי של המועמד. לכן, יש לבצע כמה פעולות על מנת להחזיר לעצמכם ערוצי מדיה שלא בשליטתכם, לקבל שמות דומיים שאיבדתם, לסגור שמות דומיין שמתחזים אליכם, ולהבטיח שלא קיימים דפים שקריים המפיצים מידע כוזב אודות המועמד. כמו כן יש לבצע הכנה מקדימה לפעילות הקמפיין, כגון לקבל את כל הסיסמאות והיוזרים הפעילים, להחליף סיסמאות ולוודא גישה לחשבונות האלה. במידה ולא תעשו את זה, יכול להיות שתמצאו את עצמכם כשבוע או חודש לפני הבחירות כאשר איבדם לחלוטין גישה למקור זמין במיוחד עבור הבוחרים שלכם והמקור הזה כעת משדר מסרים נגדכם, במקרה הזה לא תספיקו לעשות דבר ועל כן כדאי להתכונן מראש.

6. בנו מיניסייט ייעודי

בימים אלה, אנשים אוהבים לחפש מידע באינטרנט באמצעות מחשבים וסמארטפונים. כפוליטיקאי, כדאי שתשקול לשים את כל המידע הקשור למסע הפרסום שלך באתר אינטרנט עליו יגיעו כל אלה שמחפשים מידע ספציפי על הפעילות. מטרת בניית אתר אינטרנט היא להציג את הערכים הפוליטיים של יושר ושקיפות. יש לכתוב בהרחבה על המסע הפרסום של המועמד, השגים פוליטים מהעבר, ותוכניות לעתיד. לא צריך להכנס לפרטי פרטים, כדאי לשמור על שפה גרפית נקייה וברורה, שתראה באופן כללי מי המועמד ומהם השגיו. כמו כן, עיצוב האתר צריך להיות מסוגל להגיב למסכים קטנים של טלפונים ניידים, כך הקהל הצעיר יכול לברר פרטים נוספים על האג'נדה הפוליטית של המועמד. אפשר לצרף חומרים גרפים מודפסים כגלריה לאתר.

7. מעורבות בבלוגים חיצוניים

פרסום תוכן על החוויות האישיות של המועמד צריך להגיע לאנשים שמכירים אותו וגם לאלה שלא, זאת הדרך היעילה להתחבר עם הקהל. הקהל רוצה לשמוע סיפורים ולתהחבר למועמד מבחינה רגשית, לאחר שתיווצר מערכת אמון, יהיו מוכנים האנשים להצביע לאותו מועמד. לכן כדאי לספר להם על המסע הפוליטי של המועמד, ההצלחות שלו, והתמודדויות וקשיים בדרך. כמה פרסומי בלוג אישיים בבלוגים חיצוניים (כלומר לא בלוג באתר ולא מדיה חברתית) יכולים להיות הדרך אל לב הקהל. כתיבה אישית היא המפתח כאן ללב הבוחרים, שיתוף בדברים אישיים, קשיים והתמודדות עם דברים מקרבת את המועמדת ומראה אותו באור אנושי וקרוב יותר. מה שכן, כדאי להימנע, לפחות בהתחלה מלכתוב משהו שלילי על המתחרים כיון שהם עלולים לכתוב את אותו הדבר על המועמד ומכאן הדרך לכאוס קצרה.

8. לוגו

למפלגות יש סמלים משלהן. אבל במקרה שאתה פוליטיקאי בודד שנלחם בבחירות בעצמך, אז כדאי לייצר לוגו שיארוז את הפעילות אל תוך הגרפיקה וישדר אותה החוצה באופן שיסביר מי המועמד ולמה כדאי להצביע לו. אנשים יראו את הלוגו כדי לזהות את האידיאולוגיה של המועמד, את בעיות הקמפיין שהוא בא לפתור, את הפתרונות ואת האישיות של המועמד. יש לוודא כי עיצוב הלוגו הפוליטי הוא ייחודי ובולט מעל למתחרים, כדי ליצור רושם מתמשך על קהל היעד. בנוסף, צבעי הלוגו, ישמשו את המועמד בכל מה שקשור לדפי מסריו, האתר, המסרים ברשתות החברתיות, הקו הגרפי והצבעים יהיו חייבים להיות זהים על מנת לייצר זהות בין המומעד לצבעים תמיד ובכל מקום.

9. כלים דיגיטלים

דבר ראשון כלים דיגיטלים כוללים כלי פרסום דיגיטלים, כאן אנחנו מדברים פרסום ממומן ברשתות החברתיות, גוגל, יוטיוב, ועוד כלים דיגיטלים המוכרים לכולנו. מנהלי הקמפיין יקצו את התקציב בכפוף לדרישות החשיפה של המעומד. באחריותם גם לטייב את הקמפיין על בסיס מתמשך ולנהל את התקציב נכון כדי שיספיק לאורך התקופה, ובמיוחד לקראת הימים האחרונים של הקמפיין שם לבטח ידרש עוד כסף.

דבר שני, מומלץ להשתמש בכלים שעוזרים לנהל את המומעד, הפעילות שלו והקמפיינים בצורה קלה יותר, כאן אני מדבר על שימוש לדוגמא בגוגל דרייב, שבו אפשר לנהל מסמכים באופן שיתופים מה שמקל על ההתנהלות של כולם. יש עוד כלים כגון - Facebook Page Insights, Graph Search, Business Manager, and Ads Manager.

לסיכום, מסע הפרסום הדיגיטלי של המועמד צריך להיות מאמץ ממוקד וספציפי ביותר על מנת שישיג תוצאות מירביות. צריך לחקור את כל הערוצים החברתיים על ידי פרסום התוכן הרלוונטי לגבי סדר היום הפוליטי של המועמד ופתרונות לנושאים. מומלץ מאוד להשתמש בכלים דיגיטליים כדי לקדם את מסע הפרסום ולהעריך את ההתקדמות שלו.

#בחירות #פוליטיקה #דיגיטללבחירות #שיווקלפוליטיקאים

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING