• ד״ר אורן דיין

איך לחשב החזר השקעה שיווקית על שימוש במשפיעני רשת


כמעט 80% מהמותגים טוענים שהם הקדישו חלק נכבד מהתקציב השנתי שלהם לטובת לשיווק משפיענים, וזה על פי דו"ח של 2019 Relatable שמטרתו לבדוק את ההשפעות החדשות על עולם השיווק . בתשעיה צופים שעד 2020, 8 מיליארד דולר יושקעו על שיווק דרך משפיענים באינסטגרם.

בעוד נתונים אלה מראים בבירור את הצמיחה בשיווק משפיענים, לא ברור לנו מהי יעילות כלי הפרסום הזה ועל מנת לקבוע את הצלחת התוכנית השיווקית שלכם, יהיה עליכם לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולוודא שההחזר מתאים להשקעה.

הבלוג היום יעסוק בשיטת מעקב אחרי החזר ה- ROI של המשפיענים במסע הפרסום שלכם.

שלב 1: הגדר יעדי מסע פרסום למעקב מדויק על החזר ROI הצעד הראשון והחשוב ביותר בכל תוכנית שיווק משפיענים הוא לקבוע מטרות ברורות ויעדים. קביעת היעדים שלכם מאפשרת לקבוע עם איזה סוג של משפיעים לעבוד, איזה סוגי תוכן, איזה פלטפורמות הפצה, וכו'

כמה מטרות נפוצות מאוד בשוק כוללות בין היתר: • הגברת המודעות למותג • הגעה לקהלים חדשים / קהלים • לשפר את ההערכה של המשתמשים כלפי המותג • הגדלת מכירות • ניהול מוניטין המותג

הגרף שפורסם באתר Techcrunch מספק זוית נוספת:

עם זאת, המטרות שציינו הן מטרות רחבות. וכדי להפעיל תוכנית משפיענים מוצלחת, כדאי מאוד לצלול עמוק יותר ולהגדיר מטרות ברמה מפורטת יותר. כך תוכלו לעקוב בקלות אחר ה- ROI של מסע הפרסום.

שלב 2: הגדר ערכים למדידת ביצועי מסע הפרסום לאחר שהגדרנו את יעדי מסע הפרסום, יהיה עליכם לזהות את הערכים אותם נבחן.

מטרות מוגדרות וברורות צריכות: • להיות ספציפיות. לדוגמה, אם המטרה שלכם היא להגדיל את ההכנסות, אז כדאי להגדיר את המטרה על אחוז הצמיחה או סכום הקניה.

• הגדירו ציר זמן. לדוגמה, אתם יכולים לעקוב אחרי הגידול בתנועה בתוך שבועיים של ההשקה. או לאחר כחודש שהקמפיין רץ. גורם הזמן חשוב בתהליך על מנת לקבל פרופורציות נכונות לגבי יעילות הביצוע.

• להיות בר השגה. תוכנית השמפיענים תכשל ללא ספק באם בחרתם קריטריון שלך לקביעת ההצלחה באופן לא מציאותי. בנוסף, אינכם צריכים לבחור מדד יחיד כדי להבין אם השגתם את המטרה, אלה מספר מדדים במקביל. דוגמה טובה לכך היא כאשר נניח שמטרת מסע הפרסום היא להעלות את המודעות למותג. ערכי הביצועים עשויים לכלול מספר הופעות, קליקים, אזכורים של מותגים, צמיחה של עוקבים, עלייה במעורבות המותג וכדומה.

אם אינכם בטוח באילו ערכים לבחור, עיינו בערכי הביצועים הנפוצים שבהם משתמשים משווקים אחרים. על פי מחקר של Linqia, מעורבות - ENGAGEMENT הוא המדד בו משתמשים הכי הרבה בתוכניות שיווק של משפיענים (כפי שנלמד ב 90% מהמקרים). רוב המשווקים משתמשים גם בבדיקה של מספר ההקלקות (59%), במספר ההופעות (55%) ובהמרות (54%). מדדים אחרים כגון חשיפות ומכירות מוצרים פופלריות גם הן.

שלב 3: פיתוח יעדים וערכי ביצועים עבור משפיעים בודדים הדבר שהכי חשוב להבין הוא איזה משפיעים תורמים מאוד למטרות שהצבנו ואיזה משפיענים משתרכים מאחור וכך נוכל להחליט עם מי לעבוד ובמי להשקיע. פרמטרים בודדים באם נבחרו, חייבים להתאים ליעדי מסע הפרסום שירוץ. לדוגמה, נניח שמטרת מסע הפרסום העיקרית היא ליצור הכנסה מסוימת במסגרת זמן מסוימת והפרמטר לבדיקה יהיה הסכום המינימלי שניתן ליצור במסגרת זמן קיימת כך שנוכל להעריך את יעלות הקמפיין ומידת הרווחיות בו.

פרמטרים בודדים לבדיקת ההשפעה כוללים: • סה"כ הופעות של הקמפיין באופן כללי על ידי המשפיען • מספר הקליקים על דף הנחיתה / האתר • שיעור המעורבות הממוצע • המרות ללקוחות • כמות התוכן שנוצר על ידי משתמשים כתוצאה מהקמפיין • מידת ההכנסות

בעזרת הנתונים אלה ניתן להעריך את הביצועים או ההשפעה של כל משפיען ולקבל החלטות מושכלות על איך להשתמש בהם (או לא) בעתיד.

שלב 4: בחר את פלטפורמת מעקב המשפיע במקום לעקוב באופן ידני אחר החזר ה- ROI של מסע הפרסום , חפשו פלטפורמות שיווק של משפיענים שיעזרו לכם לנהל את התהליך הזה בצורה יותר קלה ויותר מסודרת. זה יקל עליכם לייצר מערך מעקב מדוייק אחר ביצועי מסע הפרסום ואחרי הביצועים של המשפיענים שלכם. בנוסף, תוכלו לפנות זמן עבור משימות אחרות הדורשות מעורבות ידנית כגון שיפור הגרפיקה וכתיבת תוכן.

פלטפורמות שיווק כאלה שיכולות למדוד את החזר ה- ROI על מסע הפרסום כוללות: • NeoReach שיש לה תוכנת מעקב ודיווח המאפשר לעקוב אחר הביצועים בזמן אמת. תוכלו לעקוב אחר מעורבות, מופעים והחזר ROI, וכן עלות להופעה ועלות למעורבות. בנוסף, תוכלו לעקוב אחר הביצועים של מסע הפרסום הכולל , פוסט או משפיעו ספציפי.

• TapInfluence מאפשרת לכם לנתח את ההחזר על ההשקעה בזמן אמת. תוכלו גם לעקוב אחר הביצועים של כל משפיען על סמך ערכים כגון חשיפות, החזר ROI, מעורבות וערך מדיה המפורסמת. המערכת הזו נותנת לכם גם שיה למדדי התעשייה על מנת שתוכלו להבין מה מצבכם ביחס לכלל. • GRIN - לגרין יש רשימה מקיפה ביותר של מדדי KPI על מנת למדוד את ביצועי מסע הפרסום . הכלי מאפשר לעקוב אחר מסעות הפרסום בהתבסס על ערכים כגון המרות, תוכן, הכנסות שנוצרו, החזר ROI על הכנסה, ערך מדיה, מעורבות, מחיר לקליק והופעות.

שלב 5: למדוד את המשפיעים

בעוד שרוב המותגים מודדים את הביצועים של מסע הפרסום הכללי, זה בדרך כלל לא מספיק טוב. על מנת לבצע מדידה יותר טובה נבחר קבוצה ראשונית של משפיענים שאיתה נתחיל את מסע הפרסום. נעקוב אחר הביצועים של כל משפיען בהתחלה. נתעדאת שיעורי המעורבות עבור כל משפיען בכל פוסט ונשווה אותם לקבוצה קולקטיבית של המשפיעים.

זאת השיטה לעשות את זה נכון: • ניתור כתובות אתר ייחודיות: צור כתובת אתר מותאמת אישית עבור כל משפיען כדי לעקוב אחר התנועה הישירה שמגיעה מהבלוג של המשפיען או מהפוסטים שמפורסמים במדיה החברתית.

שימו לב שכתובת אתר מותאמת אישית עבור כל אחד מהמשפיענים מאפשרת לכם לעקוב אחר תנועה ישירה שמגיעה מהפעילות הספציפית שלהם.

ניתן ליצור כתובת אתר ייחודית באמצעות הפניה מחדש באמצעות שירות כגון bit.ly. לחלופין, תוכל לצרף את כתובת האתר למידע שאליו ברצונכם לעקוב אחריו.

• קודי הנחה (קופונים) ייחודיים: קוד הנחה מותאם אישית עבור כל משפיען עוזר לייחס מכירות שמביאים כל אחד מהמשפיענים בנפרד.

כעת חשוב לנו להעריך את התוצאות שקיבלנו עבור הביצועים של כל משפיע, אתם יכול לסנן את את המשפיענים הפחות טובים (בהתאם לתוצאות) ולשמור רק את המשפיענים עם הביצועים הטובים ביותר.

בשלב הזה ניתן להוסיף עוד כמה משפיענים חדשים מהרשימה הראשונית (מקובל לבצע מחקר לגבי משפיענים מומלצים לעבודה בתחילת התהליך) ולהפעיל את קבוצת המשפיענים האלה לזמן מוקצב בהתאם ליעדים והמטרות שהצבנו. באמצעות תהליך זה, תוכלו לשפר את היעילות של מסע הפרסום הבא ולהפעיל תוכנית משפיענים מוצלחת עבור המותג.

כעקרון, בטוח יותר להפעיל מסעות פרסום מרובים לטווח קצר ולשמור על סינון של בעלי השפעה נמוכה. בדרך כלל מסעות פרסום ארוכי טווח עם קבוצה קבועה של משפיענים נועדו לכשלון.

עיצה מעשית

כדאי מאוד לעקוב אחרי הדירוג האורגני של האתר שלכם עם כלים כמו Pro Rank Tracker לאחר כל מסע פרסום וזאת כדי למדוד את ההצלחה של הקמפיין שהרצתם עם המשפיענים שמטרתו העיקרית היא תנועה לאתר. לסיכום

הפעלת תוכנית משפיענים מוצלחת דורשת תכנון וביצוע נאותים. זה דורש גם תכנון וביצוע של אסטרטגיה מדידה ומפורטת. באמצעות הבלוג הזה תוכלו להעריך האם תוכנית העבודה שלכם יודעת לייצר החזר השקעה ורווחים.

#שיוקמשפיענים #משפיענירשת #ROI #MARKETINGROI #INFLUENCERS

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING