• ד״ר אורן דיין

איך להיות בלוגרית טובה? מדריך למתחילות ב6 צעדים


איך הם עושים את זה? איך צוברים כוח הולך וגדל מיום ליום? איך מתחילים ?

בלוגריות, משפיענים ומובלי דעת קהל הפכו להיות בשנים האחרונות האנשים בעלי העוצמה הרבה ביותר בתחום התקשורת. הם חיים בתוך נישות ספציפיות או פונים לקהלים רחבים בתחומי עניין יותר כלליים. יש להם את היכולת לעצב את דעת הקהל, להשפיע על איך אנשים חושבים על נושא מסויים, מקבלים ומעריכים מותג מסויים, להתחיל שיחות חשובות על נושאים שונים, לקנות, לבחון ולהבין לעומק מוצרים ושירותים כאחד.

היכולת להתבלט בחוגים חברתיים כאלה או אחרים מסייעת למשפיענים לבנות את הקהל שלהם כבר מהיום הראשון ולהתחבר אליהם שוב ושוב. זה שומר אותם רלוונטים מאוד כיון שהם עוזרים מאוד לקהל הלקוחות שלהם באמצעות התוכן שאותו הם מפרסמים. במילים אחרות, כל עוד התוכן שיפרסמו יהיה בעל תועלת עמוקה לעוקבים, כך תשמר ואף תגדל יכולת ההשפעה של הבלוגר. התועלת מתבטאת בקיצורי דרך אותם מספק המשפיען לקהל לקחוחותיו. לדוגמא, השוואה בין מוצרים שונים. במקום לחפש מידע אודות מוצרים שונים ברשתף לערוך מחקר השוואתי בין כל מוצר ומוצר, לוקח הבלוגר את הנושא על עצמו ומרכז לנו את המידע במקום אחד, בטקסט או סרטון המסביר בדיוק את היתרונות והחסרונות של כל מוצר. לעיתים אף מספקים לנו המשפיענים קופון הנחה לכל אחד ואחד מהמוצרים, דבר שמקל על תהליך קבלת ההחלטות של קהל הלקוחות. אז הנה 6 דברים שמשפיעים עושים כדי להמשיך לצבור קהל:

1. תהיי מחוברת תמיד כמי שמובילה דיעה מדיה חברתית שמייצג את המושג און ליין ובזמן אמת, חייבתהמשפיענית להיות "מחוברת". מחוברת לקהל שלה, מחוברת לצרכים של הקהל, לשאלות, זמינה לענות, זמינה לסייע ולהסביר. המשפיענית או הבלוגרית מחוייבת לעשות את הכל באופן מיידי, כל שאלה מחייבת תשובה מיידית, על הערה מחייבת תגובה מיידית, זה מראה על רצינות, מחוייבות ויכולת גבוהה. אנשים אוהבים לקבל תשובות באופן מיידי ועל כן זמינות נתפסת גם כתועלת לאוהדים וגם כיכולת טובה. בנוסף, מוכיחה לנו הבלוגרית את אהבתה למקצוע, הסיבה שהיא מחוברת תמיד היא בגלל שבראש ובראשונה היא אוהבת את מה שהיא עושה, תמיד אוהבת לדבר ולהסביר עוד ועוד אודות המוצרים, השירותים והנישה אותה בחרה לייצג. על מנת להשאר מחוברים עושות הבלוגריות שימוש במספר מכשירים וכלים שעוזרים להם לנהל את החיים המחוברים.

כלים לדוגמא:

Trackur.com

הכלי הזה עוזר לבלוגריות להבין את השיח ברשת לגבי מותג מסויים. בלוגריות שעובדות בתוך נישה ספציפית או מתמחות במותג מסויים מוצאטת בכלי הזה ערך רב. הנתונים אותם מציג הדשבורד עוזרים להבין בדיוק מי עומד מאחורי האהדה למותג, מה יחסי ההמרה ומי מניע את הקונים לקניה. אפשר לדרג את האוהדים ובכך לדעת את מי להניע יותר בפעם הבאה שנרצה חשיפה מקסימלית.

KeyHole.co

כלי המאפשר לבלוגריות לחפש האשטאגים (#) ומילות מפתח באינסטגרם וטוויטר. לכלי הזה יש דשבורד מצויין ועשיר באינפורמציה. הוא מציג רשימת משפיענים, פוסטים נצפים, חשיפות, דומיינים, דפים נצפים ועוד. אפשר לבצע חיתוכים שונים על גבי המערכת ולקבל נתונים הנגזרים על פי בסיס דמוגרפי, פלטפורמות שונות, מילות מפתח והאשטגים. אפשר גם לשמור את חתכי הפילוח לשימוש עתידי.

Buzzsumo.com

האתר הזה מציג דרך נהדר להבין איזה תוכן מושך קהלים שונים. אפשר לבחור את תקופת הזמן ולהכניס מילת מפתח מסויימת, נישה או נושא, או אפילו שם ספציפי של אתר. יש לאתר גירסת PRO המציעה התנסות חינם ועוזרת להבין איזה תוכן עובד יותר טוב על פי מילת החיפוש או האתר שהכנסתם. האתר עוזר לזהות את המשפיענים בתחום, אחריהם תוכלו לעקוב וללמוד מקרוב איזה תכנים עובדים למי ומתי.

הבנה של הטרנדים ברשת עוזרת לבלוגרית להבין על מה כדאי לכתוב, מי מתעניין והכי חשוב במה. דרך מילות המפתח יכולה הבלוגרית להבין איך תראה הכותרת שתמשוך את הקוראים דרך מנועי חיפוש ודרך רפרוף על כותרות בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו. 2. הפכי כל נושא משעמם למעניין ומרתק

יש המון דרכים להפוך תוכן למעניין, אפשר להגיד משהו שונה, מנוגד, מצחיק, מפתיע, מפחיד, מדריך למשתמש, ועוד אין סוף אפשרויות כאשר כולם אומרים את אותו דבר ימצא המשפיען את הדרך שלו להיות מיוחד. כך גם שומר הבלוגר על האמת הפנימית שלו, הקו האופייני לו ובאותה מידה סוחף אחריו מאמינים חדשים. לא צריך לספק את החארים אלא להיות עצמך, זה מה שעושה את הבלוגריות מפורסמות, כיון שדעותיהם השונות, המעניינות, החדשניות הן אלה שבסופו של דבר תופסות כותרות.

כדאי לעשות מחקר מקדים, לפני שנכנסים לתחום מסויים. כדאי להקשיב לתכנים, בדרך כלל בערוצי יוטיוב כאלה ואחרים, כדאי להכנס לאתרי הבלוגים וללמוד את התחומים.

הנה כמה מהבלוגים המובילים בעולם שיאפשרו לכן ללמוד על התחום אותו אתן רוצות להבין

  1. בלוג הטכנולוגיה הנודע: https://techcrunch.com/

  2. תחום האופנה: הבלוג של אתר האופנה FREE PEOPLE https://blog.freepeople.com/

  3. בלוגרית הביוטי הנודעת - https://carlibybel.com/

  4. וכמובן בלוגרית האופנה הבילתי מעורערת – קאירה פרגני https://www.theblondesalad.com/

  5. בלוג הרכבים המוביל https://www.autoblog.com/

  6. ולסיום בלוג הטכנלוגיה שזמין גם בעברית https://www.geektime.co.il

3. יצירת תוכן לא פחות ממדהים

תוכן מעניין במיוחד הוא המפתח להתגבר על הרעש הגדול שמייצרים כל ערוצי התוכן האחרים. ברוב המקרים התכנים הם לא מדהימים כלל וכלל, להיפך, רוב תוכן רחוק מאוד מלהיות מדהים ולכן בלוגרית שמקשיבה לקהל שלה כל הזמן (זמינה תמיד – זוכרים?) יודעת איזה תוכן לייצר ומה יעניין את הקהל שלה. בעזרת וידאו וגרפיקה, ותכנים טובים מצליחים המשפיענים לייצר תוכן באמת מדהים. אבל הדבר הכי חשוב בלייצר תוכן מדהים הוא שאנשים באמת אוהבים לשתף תוכן כזה וזה מאוד עוזר למשפיען להגיע לקהלים חדשים, ולבסס את עצמו בין מעריציו.

יש המון דרכים לייצר תוכן מדהים, הדרך הטובה ביותר היא לעשות מחקר, ולהבין מה באמת נחשב מדהים ומה לא, אפשר לראות את כמות התגובות והשיתופים ולהבין מייד מה עובד ומה לא עובד. לאחר מכן אפשר לייצר תוכן שיכלול פרשנות, דיעה, מחקר, אפשר להפוך מידע לחזותי, מה שעוזר הרבה פעמים לאנשים להבין דברים שהם לא הבינו קודם, או שלפעמים פשוט התעצלו לקרוא, להבין או לחפש, והדרך החזותית (גרפיקה, אינפוגרפיקה, או וידאו) עוזרת להבין בדיוק את הנושא המדובר. יש להמון אנשים המון דברים לומר, לפעמים צריך לדעת המשפיען לעשות שימוש באנשים נוספים על מנת לעזור ולהגדיל את החשיפה לקהל הלקחות הקיים ולקהלים נוספים וחדשים. שיתופי פעולה בתחום תמיד נחשבו לדבר טוב שבסופו של דבר מעניין ומרגש את המעריצים.

4. תכירו את הקהל שלכם הכי טוב שרק אפשר המשפיענים חיים בסביבה בה הקהל שלהם מכוון אותם בדיוק למה הוא רוצה. אך מכיון שהבלוגרית בוחרת את התוכן לקהל שלה היא אמורה לדעת בתוך התחום הנחשק מה בדיוק הקהל יאהב ויעריך. הרבה פעמים תדע בלוגרית טובה מה יאהב הקהל שלה הרבה לפני שהתחום מתפרסם. כך למשל בתחום השיער או האופנה, תדע המשפיענית להסביר לקהל מה נכון ומה כדאי, מה הטרנד ומה הולך להיות בשוק, כך שהקהל בעצם הופך להיות המומחה מתחום בין החברים הקרובים, כך שמעמדם מתחזק כאנשים שמבינים באופנה, איפור או שיער.

כמובן שאנחנו לא מדברים כאן על חלוקה דמוגרפית פשוטה, אלא על הקשבה מתמדת לקהל היעד, צרכים ותובנות שמכוונות את הבלוגר אל הפוסט הבא. רובם אינם מחפשים להיות כמו כולם, בגלל הסיבה הזאת בדיור הם בחרו לעקוב אחרי בלוגר מסויים, שיתן להם ערך מוסף, הבנה וידע שלא קיימים בשוק, או שכן קיימים אבל קשה למצוא אותם. אחת הדרכים לספק את הקהל היא ליצור סוג של שיחה לא רישמית בין הבלוגר לבין הקהל, כלומר סדר מסויים של הצגת הדברים, סוג של שאלות ותשובות, פינת גולשים וכו, מה שמחזק את הקשר בין המשפיען לגולש.

הבלוגרית אמורה לחיות את הסביבה שאליה היא משדרת ואת הסביבה בה היא חיה. היא חייבת לדעת על כל דבר חדש בתחום, טרנדים, מתחרים, חברות, חידושים, רכילות. כל דבר שנאמר או נעשה בתחום העיסוק חייב להיות חלק ממה שהבלוגרית צורכת, אחרת לא תוכל להשפיע על שוק אותו איננה מכירה לעומק.

הרבה מהעוקבים גם מעודכנים במה שקורה מסביב, ועל כן הערך המוסף של הבלוגרית צריך להיות הרבה מעבר למה שכלל השוק יודע, בגלל זה נכנסת לתמונה דעתה האישית של הבלוגרית, היכולות שלה להפוך פיסת מידע סתמית למשהו בעל ערך, היכולת לחדש, להשוות ולתת מסקנות שלדעתה מביאות ערך. זה בדיוק מה שהקהל מחפש, הדרכה, הכוונה, דיעה חדשה, חדשנות, ידע חדש. הבלוגר אמור לחקור ולחפש את מקורות המידע הטובים ביותר, ליצור קשרים בתוך התעשיה, לייצר רשת של אנשים שיכולים לתת לו מידע בעל ערך בזמן אמת על מנת לייצר חדשות בזמן הכי קצר. מידע כזה גורם לאנשים לעקוב אחרי בלוגרית כי הערך שהיא נותנת הוא מקסימלי ובלתי ניתן להחלפה.

5. אתן הנושא עצמו בלוגריות אמיתיות חיות ומייצגות באופן מוחלט את הנושא עליו הן כותבות יום יום. זה אומר שהן גם לוקחות את התחום הזה למקומות חדשים. הרבה פעמים הן יגיבו אצלן בערוץ לכל מיני דברים שקורים לתחום ויתנו את דעתן הבלעדית. עם הזמן תלמד התקשורת לצטט אותן ולהביא אותן לשידור בערוצים הגדולים יותר כגון טלויזיה, רדיו, תוכניות אירוח בבלוגים גדולים וכו. לדוגמא בלוגר של מחשבים יגיב לאירועים הקשורים לסייבר למשל אצלו בערוץ. בלוגק של משחקים יעלה אנבוקסינג של משחק חדש לפני כולם. והם לא יכולים שלא להיות את כל הדברים שהם מייצגים, כי הם כל כך בהרמוניה מושלמת עם הנושא שבו הם משפיעים. כשכולם מדברים על מה שקרה הבוקר, הם כבר מדברים כשכולם מדברים על מה שקרה הבוקר, הם כבר מדברים על מה שיקרה מחר. והם יודעים מה יקרה מחר כי הם יודעים רק על כל מה שיש לדעת על מה שכבר קרה, מי עובד על מה, אילו טכנולוגיות או התפתחויות באופק, ועוד.

6. אמינות

הדבר הכי חשוב הוא להגיד תמיד דברים שנבדקו, דברי אמת, שנכונים לבלוגר ולקהל שלו.היה המקרה המפורסם של בלוגרית אוסטרלית שפירסמה כי היא חולה בסרטן, ושיקרה לקהל שלה שגילה סימפטיה אדירה למצבה. בל גיבסון נתפסה משקרת, הפסידה את הקהל שלה ואת אמונם ובנוסף נקנסה ב300 אלף דולר. לוקח הרבה מאוד זמן לבנות אמון ומעט מאוד זמן להרוס אותו ואת זה למדה גיבסון על בשרה.

הדרך לבנות אמון קשורה לכל הסעיפים עליהם דיברנו עד עכשיו. הדרך לא קלה ורצופה עבודה קשה, כמו מחקר, תכנים, מענה רצוף לקהל כל הזמן, זמינות גבוהה במיוחד. מצד שני יכולה הבלוגרית להעיר ולהגיב כמעט על כל דבר בעזרת הבמה שהיא בונה לעצמה עם קהל היעד הייעודי שלה. הקהל הזה מקשיב לכל דבריה, מחזק אותה ועוזר לה להגיע ליותר אנשים על מנת שתוכל להשפיע יותר.

יאללה לעבודה ! יוטיוב הכינו מדריך במיוחד בשבילכן - http://bit.ly/DIFF_BLOG

להרשמה לניוזלטר של המדרשה לשיווק דיגיטלי - לחצו כאן

#אסטרטגיה #בלוג #המדריךלבלגרית

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING