• ד״ר אורן דיין

גוגל מקשה את הפרסום על גבי מערכת ADWORDS למכירת כרטיסים להופעות


גוגל מגבירה את מדיניות האכיפה שלה ועוזרת לציבור הרחב להתגונן מפני חברות המוכרות כרטיסים שאינן נחשבות למוכר הרשמי – דוגמאת VIAGOGO

לעיתים גוגל הינה התחנה הראשונה עבור אוהדי ספורט, חובבי מוסיקה, וצופי תיאטרון המחפשים כרטיסים ומידע על אירועים, מופעים וקונצרטים הקרובים. בגוגל שואפים לחבר את האנשים המחפשים מידע וכרטיסים עם תוצאות רלוונטיות ומדויקות ומחויבים לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר. הרבה פעמים מפנה גוגל ישירות את הקהל לדף הבית של האומן או המופע במטרה לקנות את הכרטיסים מיד ראשונה. כך בחירת הכרטיסים הופכת קלה יותר, ניתן למצוא מחירים אטרקטיבים ומקומות טובים.

לצערנו, חלק ממפיצי הכרטיסים מספקים שקיפות מוגבלת במודעות הממומנות של גוגל לגבי עלויות הכרטיסים והעמלות, וכן על הקשר שלהם עם מקום או אירוע ספציפיים. חוסר שקיפות יכול לשחוק את מערכת האמון בין גוגל לבין רוכש הכרטיס המקוון בייחוד אם נוסיף את הסיכון הגלום בקניות ברשת המכילות בין היתר, חששות, מרמה, הכחשה וכו.על כן בחרו גוגל להצהיר כעת כי הן נותנות אמןו רק בחברות המציעות חוויית משתמש מושלמת, ולכן רק חברות מהסוג הזה יוכלו להשתמש בפלטפורמת הפרסום של גוגל הפלטפורמה שלנו. בתמורה גוגל מצפה מאותן חברות גדולות להמשיך ולספק שקיפות מלאה בנודע למחרים, מקומות, הגבלות, זמנים, עידכונים וכו על מנת להפוך את חווית המשתמש לטובה יותר. גם מי שנחשב למוכר משני – RESELLER יצטרך לשקף ללקוח את העלות הכוללת של הכרטיס לרבו תעמלות, משלוח, הדפסה וכו,

גוגל מפרטים את רשימת הדרישות החדשה שלהם מהמוכרים המשניים על מנת להופיע ביתר קלות בערוץ הפרסום:

1. לא לרמוז שהם מוכר הכרטיסים העיקרי

2. לכתוב באופן ברור שהם משווק משני לחשוף את עצמם במפורש בתור משווק כרטיס משני בשוק

3. לכתוב בבירור כי המחירים עשויים להיות מעל ערך נקוב של הכרטיס

4. לפרט את סך העלויות של הכרטיס לרבות עלות הכרטיס, עמלות, מיסים, וכל תשלום אחר

5. לפרט את הערך הנקוב של הכרטיסים הנמכרים באותו מטבע (יידרש החל ממרץ 2018)

באוגוסט 2017 נתבעה חברת VIAGOGO על ידי ארגון הצרכנות האוסטרלי. VIAGOGO שבסיסה בשוויץ, פועלת גם בארה"ב, באירופה ובניו זילנד, מתארת ​​את עצמה כשוק כרטיסים מקוון המאפשר לצרכנים לקנות ולמכור כרטיסים לאירועי ספורט, קונצרטים ומחזות. בכתב התביעה נרשם כי VIAGOGO מוכרת כרטיסים לאירועי ספורט במחירים מופקעים. עוד נטען כי גוגל אינה עושה מספיק על מנת להגן על הצרכן מחברות כאלה, וגוגל טענה להגנתה שהיא עושה כל שביכולתה לבדוק את הפירסומים טרם פירסומם.

הרשות להגנת הצרכן קיבלה 473 תלונות על Viagogo מן הצרכנים האוסטרלי ב2017 בלבד. "אנו טוענים כי Viagogo לא גילו דמי משמעותי ובלתי נמנע מראש במחיר הכרטיס, כולל דמי הזמנה של 27.6 אחוזים עבור רוב האירועים ודמי טיפול", אמר סגן יו"ר הרשות להגנת הצרכן באוסטרליה.

מדיניות מעודכנת זו היא תוצאה של מחקר שערכה גוגל בקרב תלונות לגבי מכירת כרטיסים מהסוג הזה. גוגל קיבלה את התובנות באמצעות המשוב אספקה ממשתמשים, מפרסמים, שותפים וקבוצות של צד שלישי. כדי לאפשר למפרסמים להתכונן לשינוי זה, עידכנה גוגל את דף מדיניות של AdWords כבר בנובמבר 2017. לדברי שרלוט סנט מרטין, נשיאת הליגה בברודוויי, "הצעד הדרמטי של גוגל בהגנה על הצרכן הוא בעל חשיבות רבה לצרכנים. אנו תומכים מאוד בבקשת ברוקרים שמפרסמים כרטיסים בברודוויי על הפלטפורמה שלהם כדי לגלות כאשר הם אינם משויכים למשרדי קופה רשמיים ולפרט עלויות לפני איסוף התשלום ". שקיפות, אמון ובטיחות עבור המשתמשים תמיד יהיו בראש סדר העדיפויות של גוגל.

גוגל אף הרחיקה לכת ומבקשת כעת ממוכרי הכרטיסים למלא טופס הרשמה על מנת לקבל אישור פרסום אצלה על גבי פלטפורמת הפרסום. על מנת לקבל את האישור נדרשים המוכרים לכמה דברים:

כנות מלאה לגבי העסק ותחום העיסוק

על מנת שיוכלו גוגל להגן על הלקוחות מפני הונאות ולמנוע בלבול פוטנציאלי בקרב הצרכנים, מפיצים חייבים לחשוף בבירור באתר האינטרנט שלהם או האפליקציה כי הם משווק משני של מכירת כרטיסים ושאינם המוכר העיקרי של כרטיסים אלה. גילוי זה צריך להיות מנוסח בקלות ומוסבר בבירור ועליו להופי ב 20% העליונים של אתר האינטרנט של המשווק. כלל זה תקף לדף הבית וכל דפי הנחיתה. בנוסף , לא ניתן לרמוז במודעות כי החברה הינה הספקית העיקרית של הכרטיסים. מילים כמו רשמי, לכלול את שם האומן ולידו המילה רשמי, מקום ההופעה והמילה רשמי וכו.

לספק מידע לגבי המחיר המדויק של הכרטיס

זהו נוהג נפוץ עבור משווקים לסמן את מחיר הכרטיסים, ועל הלקוחות להיות מודעים לכך. מפיצים חייבים לחשוף באופן בולט כי מחירי הכרטיסים גבוהים מערכן הנקוב (כלומר, המחיר שמציע הספק הראשי). גילוי זה צריך להיות גלוי ומנוסח בקלות ומוסבר בבירור ב 20% העליון של אתר האינטרנט של המשווק, כולל דף הבית וכל דפי הנחיתה. מפיצים חייבים גם לספק את פירוט המחיר במהלך תהליך התשלום ולפני שהלקוח מספק פרטי תשלום. התפלגות צריכה להציג את העלויות הספציפיות שנוספו, כגון מסים וכל העמלות שנוספו ולסכם את המחיר הסופי. החל מחודש מרץ 2018, משווקים יצטרכו גם לספק את הערך הנקוב של כרטיס יחד עם מחיר המשווק, ובאותו מטבע.

הספק הראשי של הכרטיסים לא צריך לאשר את הפרסום באמצעות כלי הפרסום של גוגל. רק משווק משני בשוק הכרטיסים לאירועים צריך להיות מאושר. אתרי מכירות פומביות ומשווקים המאפשרים מכירה חוזרת של כרטיסים נדרשים גם הם להיות מאושרים.

גוגל מפנים לטופס רישום מיוחד לכל מי שצריך לאשר את השימוש בגוגל אדוורדס.

האישור יתחיל בפברואר 2018. גוגל תבחן את הבקשה ותודיע על סטטוס ההסמכה למבקשים. לאחר אישור יוכלו המפרסמים לפרסם באופן מיידי על גבי הפלטפורמה.

#גוגל #מחקר

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING