top of page

דוח על מצב הדיגיטל בעולם -הכנה לאסטרטגיית השיווק ב2020

Updated: Feb 22, 2020



הבלוג שלנו הפעם קצר אך חשוב מאוד. הרבה מנהלי שיווק דיגיטלי עושים את המיטב, אבל חסר להם ידע לגבי עמיתיהם בעולם. מה הם עושים? איך הם מודדים הצלחה? במה הם מתמקדים? ועל כן הבאנו את הנתונים החשובים האלה.


דו"ח השיווק הדיגיטלי של Altimeter משנת 2019 מספק לאנשי השיווק את הנתונים העדכניים ביותר על האופן בו חברות משתמשות בשיווק דיגיטלי כדי להביא לתוצאות עסקיות משופרות. באמצעות הדוח הזה למדנו על האופן בו משתמשים אנשי השיווק הבכירים במהלכים אסטרטגים על מנת להשיג מצויינות בשיווק דיגיטלי.


בהתבסס על סקר שנערך בקרב 500 אנשי שיווק דיגיטליים בכירים בארה"ב ואירופה, הדוח מספק תובנות מרכזיות באילו אסטרטגיות, ערוצים ושיטות עבודה משיגים המנהלים את הביצועים הטובים ביותר. במקביל נזהה עבורכם את מגמות החדשנות, אימוץ טכנולוגיה עדכני ומדדי מפתח למדידת הצלחה בשיווק דיגיטלי.



ממצאי הדו"ח*


כפי שאפשר לצפות ממנהלי שיווק מקצועיים, המודעות המותג (37%) הובאה כמטרה העליונה של שיווק דיגיטלי, ואחריה נושא המכירות (26%) וחוויית לקוח (20%).


רכישת הכישורים הנכונים (55%) ומידת חדשנות (54%) הם האתגרים הגדולים ביותר עבור מנהלי שיווק.


בנוסף, ניתוח נתונים (41%) ומומחיות טכנולוגית (38%) הם המיומנויות הרצויות ביותר לאנשי שיווק על מנק לשמור על רמה גבוהה ביחס לשוק.


יותר מ60% מאנשי השיווק הדיגיטלי אמרו כי נאמנות הלקוחות למותג וכל נושא CUSTOMER LIFETIME VALUE הם המדדים המובילים שלהם למדידת הצלחה בשיווק דיגיטלי. על פי גישה זו השקעה בלקוח מייצרת גם נאמנות גבוהה שמביאה להמלצות מפה לאוזן לאורך זמן, וגם למכירות חוזרות ונשנות על ידי הלקוח ללא השקעה גדולה מידי בשיווק.


יותר מ60% מהנשאלים אמרו שהחברות שלהם מיפו את מסע הלקוחות הדיגיטלי, והתמקדו בהתאמה אישית של התוכן ללקוח, נקודות המגע הדיגיטליות, כלי שעוזר להם לקבל מסקנות לגבי הפעילות בהמשך.


אתרי אינטרנט (56%) ומדיה חברתית (69%) הם הערוצים עם הביצועים הטובים ביותר לשיווק דיגיטלי. נתון זה אינו מפתיע בהתייחס לנתון הקודם שהעלנו, מודעות למותג ומכירות. מודעות מתבצעת בעיקר ברשתות חברתיות לעומת מכירות שמתבצעות באתר.


לבסוף נשאלו מנהלי השיווק גם לגבי פלטפורמות, וגילינו ש הפלטפורמות השימושיות ביותר הן Salesforce (26%)וAdobe (22%) .


*חשוב לצין שהנתונים אינם מסתכמים ל100% כיון שניתן היה לבחור יותר מתשובה אחת.


חשיבות הדו"ח הוא לספק לאנשי השיווק הדיגיטלי בכל העולם את הידע הנדרש לגבי מה עושים עמיתיהם למקצוע.




bottom of page