• ד"ר אורן דיין

כל מה שרציתם לדעת על UGC

Updated: Mar 9


UGC - USER GENERATED CONTENT


כיום, כל מי שיש לו סמארטפון הופך בעצם להיות יצרן תוכן, ובשנים האחרונות מפרסמים החלו להתעניין בUGC – תוכן שמייוצר על ידי משתמשים במדיה החברתית.

מה זה UGC או תוכן שנוצר על ידי משתמשים? במה הוא שונה מתוכן משפיעים? והכי חשוב, איך אפשר למנף את נושא ה "UGC" כחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם במדיה החברתית ולשפר באמצעות זה את המודעות למותג.


אז מה זה UGC?

המונח UGC הוא בעצםכל תוכן שיש לו פוטנציאל להתחיל או לעורר שיחה מקוונת - שנוצר על ידי מישהו ש:

1. אין לו קשר רשמי למותג המקור את התוכן

2. יצר את התוכן בהתנדבות ללא שום ציפייה לפיצוי על ידי המותג בכל יכולת כלשהי


שימו לב שהיבט פיצוי זה הוא המבדיל את UGC מכל סוג משפיען ובלוגר בתשלום, לשניהם יש הסדרים עם מותגים עיקריים שגורמים להם לאשר את המותג בתמורה לתשלומים במזומן או סחורה בחינם.


מהן כמה דוגמאות נפוצות ל- UGC?

- תמונות שצולמו או שותפו

- ווידאו שהוקלט מראש או שידור חי

- מעורבות (לייקים, שיתופים, הערות וכו ') עם פוסטים ברשתות החברתיות

- ביקורות צרכנים

- פורומי משתמשים (כלומר אשכולות של Reddit)

- עדשות מציאות מוגדלת או כל פילטר שמופעל על תמונות או סרטונים במדיה החברתית



ללא קשר לתוכן עצמו - , כל UGC נופל לאחת משתי קטגוריות:


1. תוכן הקשור באופן מוחלט למותג - למשל משתמש כותב ביקורת בצורה של שירה, והשיר כולל את שבחי המקום של פלאפל בריבוע

2. תוכן שאינו קשור לחלוטין למותג - למשל משתמש מצלם סרטון ביתי של פעוטה שעושה את צעדיה הראשונים, ואז אפל מקימה את הסרטון הזה כחלק ממסע הפרסום שלהם עבור האייפון האחרון.



ובכן, מהם הגורמים המשפיעים ביותר העלייה בשימוש של תוכן המייוצר על ידי המשתמש עצמו?


1. קלות שימוש - "כולם אוהבים להעביר ביקורת" היא אמירה ישנה שחלה על חיי היומיום הרבה לפני ש המדיה החברתית. נכנסה לחיינו, אבל כשפלטפורמות חדשות ברשת החברתית נכנסות לחיינו כולם הפכו למבקרים וכל מה שצריך לתפקיד הזה הוא סמארטפון ודופק.


2. עיוורון באנרים – כיום מבלים אנשים מול מחשב 7 שעות בממוצע. אחת מתופעות הלוואי היא שהוצפנו במודעות מקוונות פופאפים ובאנרים למיניהם, . למען האמת, נמאס לנו ממודעות ומודעות קופצות חודרניות, שאימנו את מוחנו להתעלם מהן לחלוטין, תופעה המכונה "עיוורון באנרים".


3. השתוקקות לאותנטיות - תמיד יהיה חלק מאיתנו שנוטה לקנות כל ספר שמפורסם ברשימת רבי המכר, מה שאומר ששיווק המשפיעים הולך לשמור על קביעותו. על כן, שימוש שאנשים פרטים במיקרו משפיענים יכול לעזור מאוד בהפצת המסר.


שימו לב לדבר הבא - השקיפות המלאה שמאפשרת המדיה החברתית חשפה את העובדה שהקרדשיאנים ועוד איזה ילד בן 20 מגיע כדי לספר לכם על הסוואג שמותג זה עתה שלח אליו בחינם רחוקים מהמציאות. את סאגת הקרדשיטנס למדנו להכיר והרבה מאיתנו לא מאמינים לכל מה שרואים ברשתות, הוורוד שמראים לנו הוא באמת ורוד אבל את הצבעים האחרים אנחנו לא רואים כי לא מראים לנו אותם.

כתוצאה מכך, אנו מתחילים לדאוג הרבה פחות ממה שיש לעשירים והמפורסמים לומר ולמצוא את עצמנו משתוקקים לתוכן מאנשים מהמעמד הבינוני הרגיל שאנחנו יכולים להתייחס אליהם. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה מגלה כי 60% מהצרכנים קיבלו החלטת רכישה על בסיס תוכן שנשלח אליהם על ידי בן משפחה או חבר קרוב, ואילו רק 23% קיבלו השראה מתוכני ידוענים או משפיעים לבצע רכישה.


אנו אוהבים לשתף דברים ברשת ולכן דבר הוא וודאי בשימוש ב UGC: לעולם לא יהיה מחסור בזה. אנחנו פשוט אוהבים לחלוק את החוויות שלנו עם אחרים ולקבל על זה פידבק (בעיקר חיובי), ואנחנו במיוחד אוהבים לעשות זאת בפורומים מקוונים מקוונים. על פי המחקר שהוזכר לעיל, 63% מהצרכנים יפרסמו חוויה הקשורה לאוכל או משקאות, בעוד 85% מהם יעשו אותו דבר עבור חווית נסיעה או טיול.


מה הופך את UGCלאסטרטגיית פרסום כדאית כזו?


1. אמון

מכיוון ש- UGCנוצר מבלי שהמשתמש מצפה למשהו בתמורה, הצרכנים מוכנים לסמוך עליו הרבה יותר. וכנראה שכאשר צרכנים יכולים לסמוך שתכנים הם אותנטיים ונקיים ממניעים חיצוניים, זה ממלא תפקיד עצום בהחלטות הרכישה שלהם.


כמה תפקיד גדול? מחקרים רבים חושפים את הנתונים הסטטיסטיים הבאים המפיצים את דעתם על המתאם בין האותנטיות להתנהגות הרכישה של הצרכנים:


- 86% מהצרכנים טוענים כי האותנטיות ממלאת תפקיד חשוב בהחלטה מאילו מותגים לרכוש.


- צרכנים סבירים פי 3 לזהות UGCכאותנטיים בהשוואה לתוכן ממותג וסבירותם של 73% להשאיר תגובה חיובית במדיה החברתית למודעה הכוללת UGCמאשר למודעה רגילה.


- צרכנים סומכים על ב-UGC 50% יותר מכפי שהם סומכים על אמצעי תקשורת אחרים.


- 70% מהצרכנים יקראו לפחות סקירה אחת של UGCעל מוצר לפני שיחליטו אם להתקדם ברכישתו או לא.


ההוכחה החברתית היא שUGC מספקפוש משמעותי לא רק להחלטות רכישה לטווח קצר אלא גם לנאמנות המותג לטווח הארוך. האמת המובנית בפרסום של UGC מאפשרת לכל חברה לתת לצרכנים מבט מרענן מאחורי הקלעים של המותג, וכיצד מצליחה החברה להיות הפיתרון המושלם לנקודות הכאב של הלקוחות שלה.


2. שיעורי המרה

זה פשוט: האותנטיות של UGC מעניקה סיכוי טוב יותר באופן משמעותית על מנת למשוך את תשומת הלב של הצרכנים. על כן, עצם קבלת תשומת הלב יכולה לגרום להמרת הצרכן כלקוח של מתחרה, ללקוח שלכם, בנוסף זה יכול לגרום להם לדבר על המותג שלכם עם החברים שלהם והאנשים בסביבה הקרובה.

מחקרים רבים מראים כי UGC יעיל באותה מידה ביצירת רושם ראשוני כמו בסגירת העסקה. שימו לב לנתונים הסטטיסטיים הבאים:


- במדיה החברתית, לפוסטים של UGC יש שיעור העורבות הגבוה בכ -28% לעומת פוסטים של המותגים שלא משתמשים בתוכן כזה אלא בתוכן שמעלה המותג עצמו ולא הלקוחות שלו.

- מודעות הכוללות תוכן UGC נהנות משיעורי קליקים הגבוהים פי 4 מהממוצע.

- סרטוני UGC מקבלים פי 10 יותר צפיות ב- YouTube מאשר בסרטוני תוכן ממותגים המעלים את התוכן בעצמם.

- אתרי אינטרנט המציגים UGC היו עדים לעלייה של 20% במבקרים חוזרים ובעלייה של 90% בכמות הזמן שאנשים בילו באתר.


לסיכום - UGC מייצר עלייה של 29% בהמרות באינטרנט. נתון מעולה לכל הדיעות!


3. עלות תועלת

בנוסף ליצירת תוצאות מדהימות, UGC הוא גם חסכוני במיוחד. כאשר משתמשיםשאינם עובדים בתשלום בצוות העובדים יוצרים תוכן, הם עושים את החלק הארי של העבודה הפרסומית עבורכם - ובחינם.

אותה עלות של הפקת פרסומת וידאו רגילה IN HOUSE יכולה להביא לכם עשרות ואולי אפילו מאות מודעות של UGC.


אחרי שהבנתם למה כלכך כדאי לייצר סוג כזה של העברת מבר - נלמד כעת כיצד לשלב UGC במסע הפרסום שלכם במדיה חברתית


כל יום, מפרסמים חולמים דרכים חדשות ורבות לנצל UGC. להלן שלוש אסטרטגיות המוכחות כל העת כמנצחות:


1. ביקורות משתמשים באתרי אינטרנט

מחקר שפורסם לאחרונה הצביע על כך ש 86% מהצרכנים רואים בבדיקה של ביקורות היבט חיוני בתהליך הרכישה, וכי דפי מוצר עם ביקורות מביא לעלייה של: 108% בתנועה, 92% במכירות - והדג הגדול, 65% בהמרות. מספר מותגים מנצלים את פוטנציאל ההעלאה האדיר הזה על ידי הצגת ביקורות משתמשים בדפי הנחיתה באתר שלהם.


2. מודעות וידאו

שיווק בווידאו הוא סוג של פרסום בלתי מנוצח, מכיוון שסרטונים מעבירים הודעות לצרכנים בצורה המהירה ביותר תוך כדי סיפור סיפור רב שכבתי בצורה שתמונות וטקסט פשוט לא יכולים לשכפל.

בזירת UGC, שני סוגים של סרטונים נפרדו מהחבילה:


סרטוני Crowdsourced - המרכז של קמפיינים שיווקיים בהם מותגים שולחים קריאה למשתמשים, בתקווה שהם יעלו סרטון של עצמם שמדגים את המסר העיקרי של הקמפיין. לעתים קרובות, אתםיכולים לצ'פר אותם על ידי הפיכת הסרטונים שהועלו לויראלים, כך מקבל הלקוח העצמה בנושא הפיכתו לאייקון רשת, והוא הופך להיות שגריר מותג באופן מיידי.


סרטונים ויראליים - כאשר משתמש נתקל בתצלום של סרטון מעניין שלא ניתן לעמוד בפניו (כמו גור אריה ששומר על חתלתול). סרטונים כאלו הם דרך בטוחה לתפוס את תשומת ליבם של הצופים באמצעות קריאה לתגובות רגשיות. ומכיוון שהם כל כך מעניינים לצפייה, ניתן להשתמש בהם כדי להכיל כמעט כל מסר פרסומי.


3 .שיווק של אירוע (EVENT)

אירועים מהווים הזדמנות מהותית לשיווק UGC על סמך העובדה שאלפי אנשים משתתפים בהם.

הרעיון כאן הוא שאנשים שמשתתפים באירוע מודיעים על כוונתם להשתתף, משתפים חברים בהחלטה להגיע, ומעלים תוכן מהאירוע עצמו. כל זה עוזר מאוד לקדם את האירוע באמצעות תוכן UGC שעוזר לתפוצה הכוללת של הקמפיין.





Taggbox

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING