• ד״ר אורן דיין

3 דברים חשובים שכדאי לדעת לפני שמקימים אתר מכירות און ליין – e-commerce


הרבה אתרים עוברים הסבה לחנויות און ליין. זה יכול להיות מעולה עבור העסק להוסיף מכירות פונקציית מכירות און ליין, אבל הדרך לשם יכולה להיות ארוכה וקשה אם לא מתנהלים נכון.

כדי לבנות חנות מקוונת מוצלחת, צריך ליצור אסטרטגיה ברורה כדי למשוך את הקהל הנכון ולשכנע אותם לרכוש את המוצרים או השירותים המפורסמים באתר שלכם. יש פתגם האומר: "אם תבנה את זה, הם יבואו." they will come if you build it,. זה יכול להיות רעיון נחמד עבור התנהלות בחלק מהתעשיות אבל עבור עסק און ליין או eCommerce, זה יכול להיות אסון. אז לפני אתם הולכים לצלול עמוק לתוך בניית החנות המקוונת הראשונה שלכם, כדאי שתדעו כמה דברים שיעזרו לכם להגדיר בסיס מוצק עבור העסק החדש שלכם.

1. ביצוע ניתוח לתחרות בשוק

לפני שנכנסים לשוק המכירות באון ליין, חשוב מאוד ללמוד לנתח את התחרות שלכם בשוק, ולמוד איך לעקוב אחרי המתחרים שלכם על בסיס קבוע. כבר בהתחלה זה יעזור לכם להבין מה קורה בשוק, מה עובד ומה לא עובד, מה מצליח יותר ומה פחות ואז להתחיל לעבוד מתוך ידע ולא מתוך הימור.

כמה עצות כדי לבצע ניתוח טוב של תחרות בשוק:

כתבו את היתרונות של המתחרים שלכם, נסו להבין למה קונים מהם וממה נובעת הנאמנות אליהם. האם זה שיקולי מחיר, או שקולי נסיון בשוק?

כדאי להכנס לאתרי המתחרים על מנת להבין את תהליכי הרכישה אצלם, תוכלו ללמוד המון מזה. בנוסף, כדאי גם ללמוד על פעילות המתחרים שלכם במדיה החברתית. גם פה צריך לבדוק מה עובד להם טוב וללמוד מזה, צריך להבין גם מה הלקוחות בשוק אוהבים, ממה הם מתלהבים ומה משפיע עליהם. לימוד כזה יכול מאוד לעזור לכם שאתם באים להקים את מערך המכירות שלכם שיגובה במדיה חברתית.

נסה להבין כיצד עובד התמחור של המתחרים, גלה מי שוק היעד וכיצד הוא מגיב להנחות השונות, היצע המוצרים, זמני השילוח וכו. הלימוד הזה עוזר להבין את יתרונות המתחרים, כלומר עוזר לנו להבין איפה כדאי לנו להשתפר, ומצד שני עוזר לחשוף את חסרונות המתחרים, וכאן בדיוק נכה בהם כאשר ניכנס אנחנו לשוק. השורה התחתונה היא לוודא כי לקונים אצלכם יש סיבה לבחור בכם על המתחרים שלכם.

2. בחר את הפלטפורמה הנכונה

בחירת פלטפורמת eCommerce יכול לבנות לתפארת את העסק או לרסק אותו לחלוטין. לאחר שבחרתם פלטפורמת מסחר, יהיה קשה מאוד לשנות אותה אם מתברר שהבחירה אינה נכונה. למעשה, מחקרים מראים כי יותר מ -60% מהעסקי האי קומרס הבינוניים עד גדולים, מסכימים כי הם היו צריכים לבצע בדיקת נאותות טובה יותר על הפלטפורמה עליה הם בחרו לבנות החנויות שלהם.

כדי לבחור את פלטפורמת האיקומרס הנכונה ביותר עבור העסק כדאי לשקול את הדברים הבאים:

פלטפורמה מתארחת אל מול פלטפורמה עצמית:

הסוג הראשון – פלטפורמה מתארחת היא פלטפורמה שמתאחרת על שרתי החברה. פלטפורמה עצמאית מתאחרת על השרתים עליהם תבחרו לאחסן את העסק שלכם, על כן צריך לרכוש מספק האירוח את החבילה המתאימה, להגדיר את החנות מהיסוד ולנהל את התשתית. כמה דוגמאות של פלטפורמות eCommerce מתארחות עצמית הן:

  • Magento Community Edition

  • WooCommerce

  • Zen Cart

לעומת זאת פלטפורמה מתארחת או 'מנוהלת' מתארחת בשרת שאין לכם גישה אליו. זה פתרון ללא טרחה שבו אתם פשוט להיכנס לחנות ולהתחיל למכור. החיסרון הוא שזה נהיה די יקר ככל שאתם גדלים. כמה דוגמאות של פלטפורמות מתארחות:

  • Shopify

  • BigCommerce

  • Volusion

בישראל, רבים אוהבים להשתמש בפלטפורמת שופיפיי – Shopify וזה בעיקר בגלל שיווק שנעשה לפלטפורמה הזאת ללא סיבה מיוחד. ניתן ליחס את סיבת האהדה לפלטפורמה כיון שישראלים רבים שעושים DROP SHIPPING ואמזון בחרה בשופיפיי להיות החנות הרשמית שלה.

קלות האינטגרציה של הפלטפורמה:

אם כבר הפעלתם אתר או בלוג בעבר, כדאי שתשלבו את חנות האיקורמס ​​עם האתר שלכם. שילוב החנות החדשה עם אתר קיים היא אחת הטקטיקות הרכישה הטובות ביותר למשתמש. לדוגמה, פלטפורמות מתארחות כגון Shopify ו- BigCommerce מאפשרות לכם לשלב בקלות את החנות עם האתר הקיים שלכם. אבל החיסרון העיקרי הור מוגבלות ביכולת התאמת החנות לאתר הקיים מבחינת ניראות, צקבעים וכו.

אפשרות נוספת היא לבחור פתרון שנבנה על הפלטפורמה הקיימת שלכם. לדוגמה, אם אתם מפעילים בלוג על וורדפרס, אתה יכול לבחור פלטפורמה בנויה על וורדפרס, כמו WooCommerce. כיון שאתם כבר מכירים את הממשק ויודעים לעבוד איתו, זה יעזור לכם גם לנהל את החנות בקלות רבה יותר כיון שההתנהלות עם מערכת הוורדפרס שלכם ידועה לכם כבר.

3. אוטומציה של השיווק

המון כלים אוטומטים עומדים לרשותו של איש השיווק הדיגיטלי. אם אתם מפעילים אתר אינטרנט או בלוג במשך זמן מה, רוב הסיכויים שאתם מודע לחשיבות של דיוור או ניוזלטרים. שיווק דרך אימיילים או דיוורים הופך להיות מאוד משמעותי שמגיעים לעסקי המכירה באון ליין. שיווק בדוא"ל היא הדרך הטובה ביותר לבנות בסיס משתמש מוצק עבור העסק שלכם. זה מאפשר לכם ללכוד את הפוטנציאל הגלום בלקוחות שלכם ועוזר לכם להפוך אותם ללקוחות חוזרים, נאמנים וממליצים.

כמה מכלי האוטומציה השיווקית הקיימים בשוק היכולים לעזור לכם נמצאים כאן:

InfusionSoft

אם אתם מחפשים פתרון All-in-One לצרכי אוטומציה השיווק שלכם, InfusionSoft יכולה להיות בחירה מצוינת. InfusionSoft נותן לך שליטה מלאה על חנות האון ליין שלכם ​​ועיבוד התשלום. כל רכישה בהוראת ההזמנה של הקונה נשלחת חזרה ל- CRM, כך שתוכל ליצור ולשלוח הודעות דוא"ל ממוקדות מבלי להיות נדנוד.

OptinMonster

התוכנה הזאת תעזור לכם להאיץ את הצמיחה של רשימת הדוא"ל שלכם על ידי יצירת טפסים שימירו היטב. באמצעות OptinMonster, תוכל ליצור מסעות פרסום ממוקדים היטב כדי ללכוד את ההפניות שלך, על ידי בדיקת הביצועים הטובים ביותר עבור המשתמשים שלך. בעזרת התכונה 'כוונת יציאה', תוכל להפוך את המשתמשים הנטושים שלך ללקוחות על ידי הצגתם במסע פרסום ממוקד לפני שהם יוצאים מהאתר שלך.

Google Analytics

גוגל אמליטיקס מאפשר לכם לעקוב אחרי נתוני הגלישה של המשתמשים באתר שלכם. עם מעקס אי קומרס משופר תוכלי לאסוף נתונים יקרי ערך שיעזרו לכם לשפר את משפך ההמרה. התובנות שתאספו יעזרו לכם לשפר את יחסי ההמרה ולשפר את המכירות. אפשר אפילו לשפר את חווית הקניה של הלקוחות על ידי מעקב אחרי ההתנהגות שלהם.

לבנות אי קומרס שעובד טוב, ממיר טוב ומוכר היטב אינה משימה קלה כלל וכלל. אבל בעזרת מחקר טוב, אסטרטגיה נכונה ושימוש באוטומציה אפשר לשפר את הנתונים האלה מיום ליום.


צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING