• ד״ר אורן דיין

אני אפס בגוגל


מה יותר טוב ממקום ראשון בגוגל ? מקום 0 בגוגל !

מה זה אומר בכלל מקום 0 בגוגל? יש דבר כזה?

לפני שנתיים גוגל השיקה גוגל את השירות החדש שמאפשר לחיפושים מסויימים לקבל משבצת מלאה משל עצמם ובכך לתפוס מקום גדול יותר בדף הראשון.

זוהי בעצם תוצאה אורגנית מקודמת, המופיעה מעל עמדת הדירוג המסורתית מס '1. במשבמצ הזו יופיעו קטעי טקסט נבחרים מכילים תשובות נפוצות לשאלות נפוצות, כותרת לתצוגה וכתובת אתר. לעיתים נראה גם תמונות, טבלאות ועוד רשומות כאלה ואחרות.

שאלת השאלות – למה זה טוב?!

זה כמובן פיצ'ר מאוד מעניין שכדאי להבין איך להשתמש בו. בדרך שמחפשים בגוגל מצפים לתוצאות מיידיות, וגוגל עשתה כל כך הרבה שינויים בשנתיים האחרונות, שיוכלים לעזור מאוד למחפשים לקבל מידע מקיף ומלא כבר בתוצאה הראשונה, וזאת במקום רק שורה אחת שהייתה נהוגה עד עכשיו.

כמו שאתם רואים – מי שמופיע בתוצאה 0 מופיע גם בתוצאה הראשונה, זכייה כפולה ! מה שמוביל לשעורי הקלקה גבוהים יותר. הרעיון בו גוגל חושפים אתכם לשאלות רלוונטיות מגביר את שיעורי ההקלקה לשאלות אותם יכלתם אך לא ידעתם לשאול ועל כן התוצאה הזו עוזרת להגביר את שיעורי ההקלקה באופן ניכר.

מאיפה מגיעים הקישורים?

קטעי טקסט מובילים נולדו מתוך בעיה שנבעה מהימים הראשונים של מנועי החיפוש. לפני גוגל שחקני חיפוש רבים, כולל יאהו, היו ספריות שנוצרו על ידי בני אדם, אך עם התפוצצות העלאת התכנים לרשת בני האדם כבר לא יכלו לעמוד בקצב ומנועי חיפוש פנו לגישות אלגוריתמיות וקידום אוטומציה.

כשגוגל השיקה את גרף הידע, הוא התבסס כולו על נתונים שנוצרו על ידי בני אדם, כגון Freebase וWikidata. אתם יכולים לראות את ננתונים אלה ב"כרטיסי הידע" המסורתיים, המכונים לעתים באופן כללי "תיבות תשובות" לדוגמה, כרטיס זה מופיע בחיפוש אחר "מי המנכ"ל של טסלה?":

התשובה קצרה ועובדתית, ואין קישור מקור מתאים לה. זה בא ישירות ממקורות המידע של גוגל. אם תבצעו חיפוש אחר "טסלה", אתם תוכלו לראות זאת ביתר קלות בלוח הידע באותו דף:

אם אתם רוצים לדעת לאן כל זה הולך?

אז המטרה היא לחסוך במספר החיפושים על ידי שאלו ותשובות שהמבקרים שואלים גם ככה, לייצר יותר הקלקות כבר מהתוצאה הראשונה ולכלול מספר מקורות מידע בדף התוצאות על מנת לתת לכם מגוון יותר רחב של תוצאות.

כפי ששמתם לב לעיתים גם מופיעים קישורים לקניה כבר בדף הראשון ממש בראש הדף ומעל לתוצאת האפס וזאת על מנת שמי שבאמת מעוניין לקנות את המוצר יוכל להקליק ולהגיע לקניה מבלי לבזבז זמן מיותר.

#מיקום0גוגל #מקוםראשוןבגוגל #קידוםאתרים #מיקוםאפסגוגל

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING