• ד״ר אורן דיין

איך לפרסם ביוטיוב - המדריך המלא


איך לפרסם ביוטיוב כמו גדולי המפרסמים?

איך להגדיל את הניראות למותג בערוץ הוידאו הכי פופולרי בעולם?

איך להרויח כסף מסרטונים שהלעתם לערוץ?

כולנו צופים בפרסומות ביוטיוב, ואני בטוח שלרבים מכם עברה בראש השאלה, איך גם אני יכול לפרסם שם. אבל הפרסומות ביוטיוב הן בדרך כלל של חברות גדולות ועל כן המחשבה על לפרסם שם נתפסת כנחלתם של המפרסמים הגדולים. אז בואו נצלול לעומקם של דברים ונלמד איך אפשר להקים ערוץ מפרסם ביוטיוב, איזה סוגי פרסומים קיימים, איך לקדם את ניראות המותג, לייצר לידים ולהגדיל מכירות.

בואו נצא לדרך !

#1 הגברת המודעות והנראות למותג

על מנת ליצור פרסומת שתוצג על סרטוני וידאו אחרים, צריך לגשת לדף הפרסום של יוטיוב וללחוץ על GET STARTED זה המקום בו יוצרים ומכינים את הקמפיין.

השלב הראשון יהיה לבחור את הוידאו אותו אתם רוצים לקדם. הדרך הכי טובה היא להעתיק ולהדביק את הURL של הוידאו, אחרת תחפשו אותו הרבה זמן וחבל, חשוב שתדעו שלכל הסרטונים של יוטיוב יקפצו כאופציה לקידום.

צריך לחפש בכל הסרטונים בדאטה בייס של יוטיוב, כך שהכנסת הURL תחסוך זמן

אחרי שבחרתם את הוידאו, תוכלו לראות תצוגה מקדימה של איך הוידאו יופיע לאנשים שצופים בתוכן ביוטיוב, בין אם חיפשו ומצאו אותו ובין אם הופיע באופן אוטומטי.

כאשר יוצרים את הסרטון, כדאי לבדוק את התצוגה המקדימה בה יופיע הסרטונים בפורמטים השונים.

השלב הבא הוא להכניס את המידע הדרוש על מנת שהפרסומת תושלם, כולל כותרת ראשית ושתי שורות של תיאור. כדאי גם לבחור THUMBNAIL בשלב הזה. כאשר תכניסו את המידע הדרוש תוכלו לראות שוב תצוגה מקדימה של איך הוידאו יראה.

הטקסט והתיאור חשובים מאוד כי הם מושכים את תשומת ליבו של הלקוח

עכשיו צריך לבחור לאיפה אנחנו רוצים לשלוח את האנשים שצפו בסרטון, כלומר איפה ננחית אנשים שיקליקו על הפרסומת או הוידאו. אפשר לשלוח אותם לאתר, לדף נחיתה, או ערוץ יוטיוב אחר.

צריך להחליט אם רוצים שהקלקה על מודעה תיקח לערוץ יוטיוב או מקום אחר ברשת

עכשיו צריך לבחור את התקציב, זה החלק שיוטיוב מאוד אוהבים... צריך לבחור מחיר מקסימום לעלות לצפייה, זה נקרא CPV, כך שלא תשלמו יותר ממה שהקצבתם, כך שהקמפיין יצדיק מבחינתכם את העלויות שלו.

צריך לבחור תקציב יומי ועלות מקסימלית לצפיה כך שלא תבזבזו יותר ממה שתכננתם

עכשיו נבחר את קהל היעד של הקמפיין שלנו. אם אתם רוצים שהפרסומת תוצג לקהלים מסויימים נצטרך להגדיר אותם כעת. הפרמטרים לטרגוט של יוטיוב כוללים משתנים הכוללים גיל, מין, פעילות ברשת ותחומי עניין.

הטרגוט של יוטיוב לא מאוד ספציפי כמו פלטפורמות אחרות, אבל מבטיח להביא את התוכן שלכם לאנשים שמתעניינים בתכנים אותם אותם בחרתם לטרגט

לאחר שיצרתם את הקמפיין תתבקשו לגשת לצד ימין של התפריט ושם תוכלו לראות לכמה אנשים יופנה הוידאו שלכם על פי התקציב אותו בחרתם.

לכמה אנשים יגיע הוידאו בתקציב נתון

התקדמנו יפה עד עכשיו. זה הזמן להתחבר לחשבון הגוגל שלכם, כיון שיוטיוב שייך בעצם לגוגל, ושם תכניסו את פרטי החיוב שלכם על מנת לשלם עבור הקמפיין שהקמתם. לאחר מכן תוכלו לצפות שוב בקמפיין ובפרסומת ולהגיש הכל לאישור.

#2 ליצור רווחים מיוטיוב

אם תאפשרו ליוטיוב לנגן פרסומות לפני הוידאו שלכם, תוכלו להרויח מזה גם על פי מספר הצפיות בוידאו. על מנת להפעיל את האופציה הזאת, הקליקו על התמונה של הפרופיל העיסקי שלכם בפינה הימנית למעלה ביוטיוב. ואז הקליקו על CREATOR STUDIO.

תוכלו לגשת לכל נתוני הפרסומות שלכם דרך הCREATOR STUDIO

בתפריט הצדדי בצד שמאל תוכלו להקליק על CHANNEL ולבחור MONETIZATION בתפריט.

על מנת לאפשר לפרסומות לרוץ, הקליקו על MONETIZATION מתחת לערוץ

הקליקו על ENABLE MONETIZATION כך שכל הסרטונים שהעלתם יהפכו אוטומטית לכשרים לפרסום ולייצירת רווחים

ליחצו על ENABLE MONETIZATION

לאחר שהסכמתם לתנאים של יוטיוב, תוכלו לבחור את סוגי הפרסומות שירוצו לכם על הסרטונים. האופציות כוללות כאלה שאפשר לדלג עליהן, כאלה שמכסות חלק מהמסך, וכרטיסי חסות.

תוכלו לבחור את סוגי הפרסומות שירוצו על הסרטונים

כל הסרטונים שפרסמתם עד לרגע זה יעודכנו באופן אוטומטי לסרטונים עליהם אפשר להריץ פרסומות. אתם תקבלו תשלום דרך חשבון הגוגל אדסנס שלכם אחרי שתקשרו אותו כפי שנלמד עכשיו.

כיצד לחבר את חשבון היוטיוב שלכם לחשבון האדסנס?

על מנת לקבל תשלום מפרסומות שרצות דרך חשבון היוטיוב שלכם נדרש חיבור בין שני החשבונות. הקליקו על MONETIZATION שנמצא בבר השמאלי ואז הקליקו על LEARN MORE שנמצא מתחת. עכשיו תוכלו לחבר את החשבונות.

על מנת לחבר את חשבון היוטיוב לחשבון האדסנס הקליקו על הLEARN MORE

קודם כל הכנסו לחשבון הגוגל שלכם או צרו חשבון חדש של אדסנס.

תתבקשו להכנס לחשבון קיים או ליצור חדש

השלב הבא הוא לבחור שפה עבור האתר שלכם

בחרו שפה עבור האתר שלכם

אם אתם יוצרים כעת חשבן אדסנס חדש, מלאו את הפרטים שלכם ושלחו את הבקשה לאישור. האישור לחשבון האדסנס יכול לקחת עד שבוע ימים (אבל בדרך כלל לוקח כמה שעות). לאחר האישור, החשבון שלכם יחובר באופן אוטומטי לחשבון היוטיוב שלכם.

הכניסו את הפרטים על מנת ליצור חשבון אדסנס

קיימות אופציות שונות בערוץ שכדאי להבין. נלמד עכשיו איך לערוך את האופציות הללו.

אם בנקודה כלשהי אתם רוצים להפסיק או להתחיל מחדש את פעולת הפרסומות, לכו למנהל הוידאו VIDEO MANAGER עבור הוידאו בערוץ שנמצא מתחת לרשימת הסרטונים. כל תוכן שתקבלו לעיו כסף יסומן ב$ ירוק שלצידו מספר הצפיות. הקליקו על ה$ הירוק על מנת לקבל מידע נוסף.

סרטונים עליהם תקבלו כסף יסומנו ב$ ירוק הקליקו עליו לפרטים

אל תשכחו שאפשר לבטל את אפשרות יצירת הרווחים מהסרטון או מכולם ביחד על ידי הקלקה על האופציה הרלוונטית (סימון כחול).

תוכלו לבחור איזה סרטונים ייצרו לכם רווחים ואיזה לא

אי אפשר להרויח מכל סרטון יוטיוב שתעלו לערוץ שלכם. אז עכשיו אתם שואלים את עצמכם בודאי באיזה סרטונים אפשר לשלב פרסומות ועל איזה לא.

אז על מנת להרויח מסרטונים אתם חייבים לוודא שיש לכם זכויות יוצרים מלאות על הסרטון שהעלתם. זה כולל תמונות, וידאו, מוזיקה, טקסטים וכל דבר אחר שקשור לסרטון. בנוסף אמור הסרטון להיות בתאימות מלאה לתנאים של יוטיוב אותם כדאי לקרוא בעין כאשר אתם מעלים סרטון לרשת. בנוסף אתם אמורים ליצור את הסרטון בעצמכם, לא לתת זכויות יוצרים לאדם אחר, לא בחינם ולא תמורת תשלום. מוזיקה שהלוותם ממקור כלשהו תחשב להפרה של ההסכם ועל כן לא תוכלו לקבל כספים עבור סרטון שכזה. על מנת לשים מוזיקה בסרטון יש לוודא כי היא באה עם רשיון שימוש מסחרי כפתרון עוקף לבעיה הקודמת.

עריכה נעימה !

#YOUTUBEיוטיוב #פרסומות

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING