• מערכת האתר

במיוחד לחגי תשרי: 10 עדכונים מעולם השיווק הדיגיטלי


מחפשים מה לקרוא בחג? הגעתם למקום הנכון !

ריכזנו לכם לחג כמה פניני שיווק דיגיטלי מהפרסומים והחדשות האחרונות שעלו בבלוג ובפייסבוק שלנו.

1. שינויים מהותיים בוואסאפ לעסקים-

בפוסט שפרסמנו בתאריך 2.8.18 עדכנו: שינויים מהותיים בווטסאפ לעסקים. פייסבוק הודיעה כי אפליקציית המסרים משתדרגת ומתחברת למנהל המודעות של פייסבוק. השינוי המהותי הראשון יהיה כאשר לוקח שולח מסר לעסק, יאפשר ממשק ה- API של ווטסאפ להגיב לשאלות או הערות בחינם בתוך 24 שעות. אם העסק המתין יותר מ -24 שעות כדי לשלוח תגובה, יחוייב העסק עבור ההודעה שנשלחה.השינוי השני יהיה כאשר עסקים יוכלו להתאים אישית התראות שניתן לשלוח עם תוכן רלוונטי ללקוחות שאינו לקידום למשל, אישורי משלוח, תזכורות לפגישות או כרטיסי אירועים. הודעות תוכן שאינן קשורות לקידום מכירות שנשלחו ללקוחות יחויבו גם הן במחיר קבוע.בנוסף, תציע ווטאספ מודעות שינוהלו מתוך מנהל המודעות של פייסבוק. למודעות אלה יהיה אפשר להוסיף כפתורים המניעים לפעולה בדומה למודעות פייסבוק השונות. מפרסמים שבחרו להשתמש בפונקציה הזאת יחוייבו על פי מספר השיחות שקיימו ועל פי מספר ההודעות ששלחו. מודעות אלה יתפרסמו בשבועות הקרובים ברחבי העולם, כך מדווחת פייסבוק.ווטסאפ לעסקים עובר תהליך מוניטיזציה וכנראה שהשינויים הנוכחיים הם לא האחרונים שנראה בזמן הקרוב.

2. מי בא ללמוד בבית הספר של פייסבוק?

בפוסט שפרסמנו בתאריך 6.8.18 עדכנו: פייסבוק פותחים את ספרית האוריינות החדשה וזאת מהווה את יריית הפתיחה עבודה לכניסה לעולם הלימודים והאקדמיה.בתחילת השבוע הודיעו פייסבוק על המיזם המיועד לגילאי 11-18 ויתמקד בנושאי הלימוד הבאים: פרטיות, מוניטין, חיפוש זהות, ביטחון, בטיחות, רווחה ועוד.מטרת המיזם היא לתת מענה לכל אותם 830 מליון בני נוער אשר חסרה להם השכלה דיגיטלית. פייסבוק זיהו גם פער גדול בנושאי ההוראה כאשר המצב הוא שחסרים מורים המסוגלים ללמד נושאים כאלה ועל כן הרימה פייסבוק את הכפפה והקימה את המיזם. השיעורים מבוססים מחקר של 10 שנים וכל 18 השיעורים הראשונים יהיו זמינים באנגלית בשלב ראשון ובשלב שני בעוד 45 שפות נוספות.הקורסים יהיו זמינים במרכז הבטיחות של פייסבוק ובעוד אתרים איתם חתמה פייסבוק שיתוף פעולה שלא למטרות רווח.

3. אינסטגרם הופך להיות כלי מהותי בעיצוב חדרי מלון -

בבלוג שפרסמנו ב 9.8.18 כתבנו על כך שאינסטגרם הפך לגורם מהותי בעיצוב חדרי המלון. בשל יכולות ההשפעה של אינסטגרם על קהלים שונים בעולם התיירות, הפך האינסטגרם לכלי פרסום משמעותי בפרסום יעדי תיירות, בתי מלון, ריזורטס, ואתרי נופש. חדרים המצטלמים טוב, בעלי עיצוב חזותי מושך מצליחים להביא יותר מבקרים, ועל כן הופך עיצוב החדרים להיות מושפע מאיך הוא יצטלם מאשר הסטדנדרטים הקבועים בעולם התיירות כיום.

לקריאת הכתבה המלאה - לחצו כאן.

4. פייסבוק חילקו מענקים בשווי 800,000$ -

אז מסתבר שפייסבוק חילקו מענקים בשווי $800,000 בשבוע שעבר לכל מי שעוזר לפתח סביבה אינטרנטית בטוחה ומאבוטחת יותר.

תחומי המחקר והמענקים הם:

Cryptography and encrypted messages Analysis of malicious activity, including hijacked Facebook accounts Online & offline safety Post-password authentication, such as behavioral biometrics Privacy for emerging markets Perceptual hash algorithms

להשתתפות בשנה הבאה - לחצו כאן. כדאי להעביר למי שמומחה בסייבר כדי שנגדיל את מספר הזוכים הישראלים.

5. טוויטר חוזרת -

בפוסט שפרסמנו בתאריך 16.8.18 עדכנו על כך שהרשת החברתית הכי מקצועית שיש בתחום החדשות והעידכונים עוברת שינויים רבים לאחרונה. תחילה, מחקה טוויטר 58 מליון חשבונות מזוייפים בשנת 2017 וזאת על מנת להלחם בתופעת הפייק ניוז שגורמת לבהלה גדולה בעולם. תופעת הפייק ניוז מטרידה רבים בעולם לרבות פוליטקאים ומדינות ועל כן לוקחת טוויטר אחריות בנושא ומשפרת באופן משמעותי את המערך שלה. לאחר מכן מסתמנת חזרתה של טוויטר לישראל: החברה הגיע לישראל בשנת 2014 ועזבה בשנת 2017. כעת מסתמן שהפעילות תתחיל שוב במשרד הישראלי בחודשים הקרובים. הפעילות בטוויטר בקרב פוליטיקאים גדלה לאחרונה, ניתן לראות פוליטיקאים כמו ביבי נתניהו ואביגדור ליברמן שמעבירים מסרים על מדיניות החוץ של ישראל ומסרים לחמאס דרך חשבון הטוויטר שלהם.

6. פייסבוק משיקה תהליך חדש להמיר תמונות ווידאו -

בפוסט שפרסמנו ב 21.8.18 עדכנו שפייסבוק משיקה תהליך חדש כדי להמיר תמונות, וידאו, על מנת לייצר מודעות מוצלחות יותר. ויש גם הדגמה של הטכנולוגיה בסוף הפוסט!תוכן מסוג וידאו הוא ללא ספק הממיר ביותר מבין כל סוגי התוכן ועל כן צוות הקריאטיב של פייסבוק יצר תהליך חדש המאפשר למפרסמים ליצור מודעות יעילות יותר, הדומות לווידאו, אבל – מיוצרות מתמונות סטילס בלבד.האפשרות מאפשרת למותגים למקסם את ביצועי המודעות של פייסבוק, ללא עומס העבודה של יצירת וידאו רגילה, או כפי שקורה כיום כאשר, כאשר יוצרים מצגת מתמונות סטילס. צוות הקריאייטיב של פייסבוק מסוגל להוסיף מה שהם מכנים 'תנועה קלילה', אשר בהחלט יבלוט יותר בזמני פיק ברשת החברתית העמודה.צוות הקריאייטיב של פייסבוק, מורכב מקבוצה של מומחים בעלי מודעות לכך שהרשת החברתית מתרחבת בשנתיים האחרונות, ואיתה הצורך הגדל בתכני וידאו. הצוות פיתח כבר יותר מ -250 אסטרטגיות יצירתיות שהוטמעו ביותר מ-40 משרדי פייסבוק ברחבי העולם.בואו לראות איך זה נראה באמת - לחצו כאן .

6. הורים ומנהלי שיווק שימו לב -

בפוסט שהעלנו ב 23.8 פרסמנו - העבודה המועדפת על בני 13 בארצות הברית – פרסום פוסטים על מותגים באינסטגרם. נערים ונערות בני 12-16 פונים באופן קבוע למותגים, יוצאים החוצה עם המותג ומצלמים ומעלים פוסטים. תלוי בכמות העוקבים (מינימום 4000) יכולים הילדים להרויח בין 5$ לבין 50$ לפוסט. זאת עבודה מהנה, קלה, וטובה לשני הצדדים, מצד אחד למותג – נראות טובה, מהימנה, מקורית, עם קהל שהולך וגדל, מצד שני לבני הנוער שנהנים מכסף טוב, אינטראקציה עם מותגים גדולים וקהל שמתווסף לעוקבים שלהם. אז אולי לבני הנוער בישראל זה כבר מאוחר לחופש הגדול, אבל כדאי להתכונן לחופש הבא ולהכין את חשבון האינסטגרם. ולאנשי השיווק שלנו בישראל, שימו לב למגמה המתפתחת, לא חייבים לעבוד עם סוכנים ובלוגרים גדולים ומצומצמים, אפשר להגדיל מאוד את החשיפה למותג בפחות כסף וביותר עניין למשתמש.

7. משתמשים "מקבלים אחריות" על הצריכה הדיגיטלית שלהם - יו טיוב -

בפוסט שפרסמנו בתאריך 28.8 עדכנו כי יוטיוב פרסמו בעדכון האחרון עוד תכונות נוספות שנועדו לסייע למשתמשים "לקבל אחריות" על הצריכה הדיגיטלית שלהם. החל מהיום, נוסף ממך המציג 'היסטוריית צפייה' בחשבון של פרופיל היוטיוב . המסך מציג את את משך הזמן שהמשתמש השקיע באפליקציה באותו יום, ביום הקודם ובשבעה הימים האחרונים.התכונה האחרונה הזו מגיעה חודש לאחר שיוטיוב פרסמה את האפשרות למשתמשים להגדיר טיימר שיזכיר להם לקחת פסק זמן מהאפליקציה, משהו שהיא כבר הציעה באפליקציית יוטיוב לילדים. הפעולות האלה הן חלק מהאחריות החברתית המוגברת בה נוקטת גוגל העולמית לאחרונה.

8. כיצד חברות הביטוח, הבנקים ובתי ההשקעות בארה"ב עושות שימוש מתקדם בדיגיטל?

בפוסט שפרסמנו בתאריך 30.8 סיפרנו לכם בנקים ובתי השקעות מגלות עניין רב בעולם הדיגיטל בשנים האחרונות, אך כיאה לגופים גדולים רוב החברות עושות פרסום דיגיטלי בעיקר ולא ממש שיווק דיגיטלי חדשני, מקורי ומעניין. לאחרונה החלו הגופים האלה בארצות הברית להשתמש בבלוגרים וידועני רשת וזאת על מנת לגייס לצידם את דעת הקהל כדי להסביר ולפשט את הרגולציה הקפדנית שהוטמעה לאחרונה בשווקי הכספים. בנוסף עושות חברות ביטוח שימוש נרחב מאוד עם ידועני רשת להם מספר גבוה מאוד של עוקבים בו משתפים המשפיענים וחברות הביטוח פעולה על מנת לייצר תוכן שיביא למעורבות גבוהה. חברות הביטוח שמות דגש במיוחד על גילאי 18-34 על מנת להבטיח לעצמם קהל יעד מתאים לסוגי הביטוח השונים שמציעות החברות (אלמנטרי, בריאות, ריסק, גמל ופנסיה). חברות הביטוח עושות שימוש יפה מאוד בCLTV (Customer Life Time Value) שמבטיח לחברות הביטוח רצף הכנסות מאותו לקוח וזאת באמצעות חיבור ישיר לקהלים צעירים דרך כלי שיווק חדשני ותוכן המעניין את קבוצת הגיל הצעירה.

9. קניות? באינסטגרם !!

ב 6.9.18 הבאנו לכם עדכון חם! לDIFF נודע שפייסבוק מפתחת אפליקציה לקניות בלבד שתקרא ככל הנראה IG SHOPPINGהאפליקציה המבוססת על פלטפורמת אינסטגרם ותאפשר קנייה מהחשבונות אחריהם אתם עוקבים באינסטגרם.הקולקציות והמוצרים יוצגו בפיד וקניה תתאפשר בהקלקה. זוהי כניסה משמעותית של קבוצת פייסבוק לעולמות האיקומרס ופתיחת חזית משמעותית מול איביי, אמזון ושופיפיי של אמזון.באינסטגרם יש 25 מליון עסקים בעלי פרופיל ואופי מסחרי, ו2 מליון מהם מפרסמים באופן קבוע. במשך הזמן תפתח פייסבוק עוד אפשרויות איקומרס לחשובנות השונים בפייסבוק ואינסטגרם בעקבות הלקחים שיופקו מהפיתוח הנ"ל.

10. תקווה היא לא אסטרטגיה עסקית

ב 12.9 פרסמנו מאמר בבלוג העוסק בהבדל שבין ניהול חברה לבין ניהול אסטרטגי המבוסס תובנות מחקר. לקריאה (מומלצת !!) לחצו כאן .

שיהיה לכולנו חג שמח! שנה טובה וחתימה טובה.

מכל צוות DIFF.

כבר עוקבים אחרינו בפייסבוק ?

בטוויטר ? ומה עם הלינקדאין ?

לניוזלטר כבר נרשמתם ? איך תשארו מעודכנים ...


צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING