• מערכת המדרשה

לראשונה משנת 2015 פייסבוק מבצעים עדכון חשוב להסכם המשתמש


פייסבוק מעדכנים את הסכם המשתמש שלהם על מנת להבהיר את אופן השימוש שלהם בנתונים שיש להם על המשתמשים. השינוי הזה הוא גם ההזדמנות של פייסבוק לחזור ולהדגיש בפני המשתמשים את המחוייבות שלהם לשמירה על הנתונים של המשתמשים. יש להדגיש כי פייסבוק לא מבקשים הרשאות חדשות במסגרת הסכם המשתמש אלא רק רושמים למשתמשים, שחור על גבי לבן איך פייסבוק מנהלת את הדאטה שלהם."אנחנו לא מבקשים הרשאות נוספים לאיסוף, שימוש, שיתוף הדאטה שלך בפייסבוק, אנחנו גם לא משנים שום הגדרת פרטיות שביצעת בעבר" (סמנכ"ל פרטיות ומדיניות בפייסבוק)

במסגרת הסכם המשתמש המעודכן, פייסבוק ניצלו את הבמה בשביל לתת מידע על פיצ'רים חדשים (מרכזיים מאז 2015) כמו המרקטפלייס שמהווה פלטפורמה לקנייה ומכירה של פריטים. פלטפורמה לגיוס כספים, 360 ווידאו לייב, והיכולת להוסיף אפקטים לתמונות.

פייסבוק מסבירים בעדכון על איך הם משתמשים בדאטה על מנת לתת לכל משתמש את החווייה הייחודית לו. כל משתמש רואה פוסטים ומודעות אחרים, כולל עדכונים מקבוצות וחברים כאשר הכל מבוסס על הדאטה שלו.

פייסבוק שבים ומדגישים כי הם לא מוכרים את המידע אודות המשתמשים לאף גורם ומדגישים את האחריות שלהם למידע של המשתמשים ושמירתו וכמו כן מדגישים את כל ההגבלות החלות על השותפים של פייסבוק לשמירה אודות המידע.

לגבי הפרסום בפייסבוק- פייסבוק מודיעים למשתמשים כי הם יכולים להחליט איזה פרסומות הם יראו וכי הם לא חולקים את המידע אודות המשתמשים עם המפרסמים.

פייסבוק מסבירים בעדכון להסכם גם כל כך שפייסבוק, וואצאפ, אינסטגרם, מסנג'ר כולם חברה אחת ואשר כולם משתמשים באותה מדיניות מידע ופרטיות.

משתמשים רבים שאלו את פייסבוק איזה מידע פייסבוק אוספת מהמכשירים הניידים שלנו והאם הרשת החברתית מכבדת את ההגדרות שהמשתמש הגדיר על גבי הטלפון שלו, פייסבוק מכריזים במסגרת הסכם המשתמש המעודכן כי הם כמובן מכבדים את ההגדרות של המשתמש אותן הוא הגדיר בטלפון שלו! בנוסף פייסבוק מעדכנים על המידע אותו הם אוספים על אנשי הקשר בטלפון (רק במצב בו המשתמש הסכים לסנכרן את אנשי הקשר שלו עם אחד מהשירותים של פייסבוק, כולל היסטורייה של מסרונים (SMS) ושיחות).

במשך השבוע הקרוב פייסבוק מאפשרים למשתמשים להגיב על העדכון ולאחר מכן יפרסמו זאת לכל המשתמשים ויבקשו את הסכמת השימוש שלהם.

פייסבוק ממשיכים להגביל את הגישה למידע אודות המשתמשים בפייסבוק תוך שימוש ב API

API - הכוונה לערכה של ספריות קוד, פקודות, פונקציות ופרוצדורות מן המוכן, בהן יכולים המתכנתים לעשות שימוש פשוט, בלי להידרש לכתוב אותן בעצמם כדי שיוכלו להשתמש במידע של היישום שממנו הם רוצים להשתמש לטובת היישום שלהם.

פייסבוק הודיעו לפני כשבועיים כי הם יבחנו לעומק את האפליקציות מידע אשר מתחברות עם פייסבוק ואמצעי מידע נוספים דבר שהוביל את פייסבוק להודיע אמש, 4/4 כי הם מגנים באופן טוב יותר על המידע של המשתמשים. כמו כן הודיעה הרשת החברתית כי במהלך החודשים הקרובים הם יבצעו מהלכים נוספים.

לגבי פייסבוק איבנט API: עד היום, אנשים יכלו לתת לאפליקציות צד ג' הרשאה לקבל מידע אודות איבנטים בפייסבוק שהם היו המארחים (או אפילו רק סימנו ATTEND) כולל לגבי איבנטים שהוגדרו פרטיים. הרשאות אלו הקלו על הוספת איבנטים בפייסבוק ללוח השנה ועוד.. אבל צריך לזכור שלאיבנטים בפייסבוק יש מידע אודות אנשים אחרים שמשתתפים - ולכן לאחר השינוי אפליקציות צד ג, אשר משתמשות ב API לא יוכלו לגשת לרשימת האורחים של האיבנט ולא לפוסטים שמופרסמים על הקיר של האיבנט. בנוסף פייסבוק יבצעו מהלך בהמשך שרק אפליקציות שפייסבוק יאשרו ושיעמדו בסטנדרטים הנוקשים של הרשת יוכלו לקבל גישה ל API של האיבנטים.

לגבי קבוצות בפייסבוק API: עד עכשיו אפליקציות צד ג היו פשוט צריכים הרשאה מהאדמין של הקבוצה או חבר בקבוצה לגשת לתוכן של קבוצות סגורות (או אדמין בלבד לגבי קבוצות פרטיות). האפליקציות הללו אפשרו פוסטים ותגובות בצורה אוטומוטית לפי הגדרת האדמין, אך גם היה להם גישה ליותר דאטה ממה שהיה צורך גם כאן , אפליקציות צד ג לא יוכלו לגשת לרשימת חברי הקבוצה, וכנ"ל לפוסטים בקבוצה הכוללות את השמות של מי שפסם, הגיב, אהב. שוב במטרה של פייסבוק לשמור ולהגן בצורה יותר טובה ונכונה על המידע של המשתמשים

לגבי דפים עסקיים בפייסבוק API: עד היום כל אפליקציית צד ג' שהשתמשה ב FACEBOOK PAGES API יכלה לקרוא פוסטים, תגובות מכל עמוד. זה אפשר למתכנתים ליצור כלים למנהלי עמודים ליצירת פוסטים מתוזמנים, להגיב לתגובות והודעות. אבל בנוסף זה אפשר גישה ליותר דאטה ממה שהיה צריך, ולכן החל מהיום כל גישה ל API תצטרך להיות מאושרת על ידי פייסבוק.

התחברות לאפליקציות ושירותים באמצעות פייסבוק: החל מהיום, כל אפליקציה אשר מבקשת גישה למידע אודות תיוגי מיקום (צ'ק אין) לייקים, תמונות, פוסטים, וידאו, איבנטים וקבוצות תצטרך לקבל אישור מפייסבוק. פייסבוק החלו לנהל את הגישות הללו עוד בשנת 2014 אבל החל מעכשיו פייסבוק מהדקים ומקשיחים את הבקרה שלהם על אפליקציות אלו. כמו כן פייסבוק לא יאפשרו יותר לאפליקציות לבקש גישה למידע אישי של המשתמש כמו למשל עמדות פוליטיות, סטטוס יחסים, מקומות עבודה או מקומות שלמדו בהם, כולל רשימת חברים, פעילויות ספורט, מוסיקה וכד' וכמו כן פייסבוק יחסמו גישה לכל גישה של מידע ששותף על ידי המשתמש עם האפליקציה ולא היה בשימוש בשלושת החודשים האחרונים.

עדכון למשתמשים: החל מיום שני 9 באפריל יוכלו משתמשים לראות בניוז פיד שלהם באיזה אפליקציות הם משתמשים / נתנו הרשאות ואיזה מידע הם שיתפו עם אותם שירותים, כמו כן המשתמשים יוכלו להסיר אפליקציות אלו. כמו כן פייסבוק יודיעו באמצעות פלפורמה זאת למשתמשים האם המידע שלהם שותף עם קיימברידג' אנאליטקה.

#פייסבוק #דאטה #facebookevent #facebookgroup #קבוצותבפייסבוק #FACEBOOKAPI

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING