top of page

אפליקציית ווצאפ לעסקים


ווצאפ משיקה באופן רשמי אפליקציה ופרופילים לעסקים אנשי שיווק יכולים כעת להשתמש בווטסאפ לעסקים, ליצור פרופיל עסקי ולנהל שיחות עם לקוחות

ארבעה חודשים לאחר ש- WhatsApp הודיעה שתציג כלים לעסקים, שירות ההודעות של Facebook, שיגר באופן רשמי את ההודעה לפרופילים עיסקיים ישירות אל הווטסאפ שלהם.

היישום WhatsApp Business יהיה זמין בהתחלה רק באנדוראיד בארה"ב, בריטניה, מקסיקו, איטליה ואינדונזיה. השירות יהיה זמין באופן גלובלי בשבועות הקרובים, אך על פי פירסום בבלוג הרשמי של פייסבוק ישראל, הגירסה שתומכת בIOS תצא לשוק אף היא בקרוב. ווטסאפ מכוון לעסקים קטנים ובינוניים, ומציע תכונות בסיסיות יחסית. לדוגמה, משתמשים יצטרכו עדיין להקליד את ההודעות באופן ידני במקום להפוך את השיחות לאוטומטיות באמצעות צט'בוטים. האפליקציה מציעה בשלב הזה ניתוח כללי בלבד, כגון כמה הודעות נשלחו, נמסרו, נקראו והתקבלו. משתמשים יכולים להשתמש ביישום כדי ליצור פרופילים של ווצאפ ספציפיים לעסק, היכולים לכלול את תיאור העסק הקטגוריה שלו, וכן את כתובת האימייל, הכתובת הפיזית (שתוצג במפה), שעות פעילות וקישור לאתר.

בסופו של דבר, האפליקציה תיצור פרופילים מאומתים, הנקראים "חשבונות מאושרים", לאחר שמספר הטלפון של החשבון ימצא כתואם למספר הטלפון של העסק, כך על פי הודעת הבלוג הרישמי של פייסבוק. WhatsApp לקחו בחשבון כי מספרי הטלפון של עסקים הם בדרך כלל מספרים קווים ולא מספרי טלפון סלולרי. על כן עסקים יכולים לקשר את החשבונות שלהם למספר טלפון קווי, כך שלקוחות יכולים לשלוח הודעה או להתקשר לעסק באמצעות מספר זה באמצעות שיחת ווטסאפ. האפליקציה תאפשר למשתמשים לנהל ביתר קלות את השיחות שלהם עם לקוחות. עסקים יכולים ליצור הודעות ולהגדיר הודעות כאשר הם אינם מסוגלים להגיב לתכן ספיציפי (כאן יכנסו לפעולה בוטים ממוחשבים). הבוטים האלה יכולים גם להגדיר מה שמכונה "תשובות מהירות", שבהן עסק מגדיר קיצור דרך למילות מפתח שמתאים להודעה ארוכה יותר, כך שהוא יכול להקליד את המילה "שעות" במקום "אנחנו פתוחים משעה 09:00 עד 17:00, יום ראשון ועד שבת." בתי עסק יוכלו גם לשלוח ולקבל הודעות דרך אפליקציית שולחן העבודה של WhatsApp. WhatsApp Business מסמן את הצעקה האחרונה עבור מותגים המעוניינים לתקשר עם לקוחות באמצעות העברת ההודעות שהפכו בשנים האחרונות לנחלת הכלל, לרבות קבוצות ווטסאפ, אימיילים, קבוצות פייסבוק כו.

העברת מסרים בפלטפורמת הודעות מקצרת את תהליך העברת המידע, פונה לבסיס משתמשים גלובלי יותר, ומאפשרת שליחת הודעות לעסקים ולאנשים כאחד.

bottom of page