• ד״ר אורן דיין

כלי להערכת ויראליות של תוכן


אחד הכלים היותר מעניינים שנציג היום קשור לניתוח תוכן. הרבה פעמים הזכרנו את חשיבות התוכן, גם בבלוגים שקשורים לקידום, בכאלה הקשורים לרשתות חברתיות ובכאלה הקשורים לעולם האסטרטגיה. והיום נשמח לשתף אתכם בכלי חדש שיעזור לכם להבין יותר לעומק את הויראליות של הפוסט, ומי הם אלה שבהם כדאי להשתמש שנרצה להעלות תוכן שקשור למילת ליפוש מסויימת.

הכלי Content Analyzer של האתר Buzzsumo נותן לנו את האפשרות לנתח תוכן על פי מילות חיפוש. ניקח לדוגמא את "פסטיבל התמר", הפסטיבל מפרסם עצמו כל שנה ומחפש לעצמו באז מהיר בתקופת פתיחת המכירה.
תחילה יעניין אותנו לראות איזה פוסטים היו הכי ויראלים במילות החיפוש האלה, ועל כן הכלי יפרט לנו את המפרסמים, המדיות, והאנשים או הכתבים אשר פירסמו את הידיעות או המאמרים כולל קישור ישיר לאתר בו מתפרסמת הכתבה או המאמר.
לאחר מכן נוכל לראות באיזה רשתות חברתיות הגיעה הכתבה לחשיפה מירבית ומה מידת הויראליות שלה. פייסבוק יתן לנו נתונים של מעורבות בעוד שטוויטר יתן לנו נתונים של שיתופים, נקבל מידע ועוד רשתות חשובות מאוד כמו רדיט וכמו פינטרסט. לבסוף, יש לנו דירוג שנקרא EVERGREEN SCORE.
מטרת הדירוג שפותח על ידי באזסומו, היא לבדוק את מספר המעורבויות החברתיות ומספר הקישורים (BACKLINKS) שקיבל מאמר מסויים ב30 הימים לאחר הפרסום.
החלק האחרון מראה את כמות המעורבות הכוללת של המאמר בכל הרשתות יחד.
כך נראה המטריקס:

כך נראה המטריקס עם דוגמא נוספת במילת חיפוש לגו:

בדוגמא ניתן לראות את שם המפרסם ואת הבלוג, ניתן לראות את השיתופים ברשתות השונות, ואת סך כל המעורבות כולל הציון שנותנים באז סומו לכל תהליך הערכת התוכן.

#BUZZSOMO #תוכן #CONTENT

67 views
צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING