• ד"ר אורן דיין

המדריך המלא לטלגרם! כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לנהל תוכן ולהביא עוקבים

Updated: Dec 11, 2019


איך לקדם תוכן בטלגרם – הרבה עצות מועילות במיוחד!


טלגרם היא פלטפורמת העברת הודעות פופולרית שזוכה בהדרגה לתשומת לב המשווקים במהלך השנים האחרונות. זה כלי שיווקי מדהים ולכן נקדיש הפעם זמן ללימוד כיצד להשתמש בטלגרם לקידום תוכן כיון שזה יכול להיות צעד חיוני לשיפור אסטרטגיית קידום התוכן שלכם.

ערוצי הטלגרם נמצאו מאוד מועילים ככלי להפצת תוכן לקהלים גדולים מכיוון שהם עוזרים לאנשים או למותגים להישאר בקשר ישיר עם העוקבים שלהם. בשונה מהתכנים בפוסטים בפייסבוק שמקבלים לייקים, במקרה של הפצת תוכן טלגרם, הקהל מעדיף איכות ולא כמות.

בשנים האחרונות אפליקציות המסנג'ר צברו יותר משתמשים מאשר רשתות חברתיות. טלגרם היא אפליקציית המסנג'ר החדשה ביותר הנהנית מפופולריות מהירה בקנה מידה עולמי, עם צמיחה חודשית מטורפת ביחס למספר המשתמשים שלה. הפופולריות שלה העניקה למשווקים כלי חדש להפצת תוכן.


התוכן שמעלים משותף בדרך כלל בין ערוצי האפליקציה השונים. ולכן במילים אחרות, ערוץ טלגרם הוא סוג של דף עסקי או כמו דף מעריצים בפייסבוק, עליו גורמים או יחידים יכולים לשתף תוכן עם העוקבים שלהם. בניגוד לפייסבוק, ערוצי הטלגרם מספקים את תכונת ההודעות המיידיות, בעלות אפס ללא קשר לכמות התוכן המשותף או למספר המנויים.


מלבד הפצת התוכן באופן מיידי בין מספר בלתי מוגבל של חברים, האפליקציה מאפשרת לפקח בקלות על מספר הצופים. כל ערוץ טלגרם מגיע עם קישור ציבורי או פרטי משלו, כך שכל אחד יכול להצטרף לערוץ שלכם, דרך קישור זה ולהישאר מעודכן על העוקבים שלכם.


במקרה של ערוצים ציבוריים, המשתמשים יכולים להפוך בחופשיות לחלק מהערוץ, בשונה מהערוצים הפרטיים, שבהם למנהל יש את הכוח לבחור את הקהל, על ידי קבלת או דחיית בקשות המשתמשים. לכן הערוץ הפרטי מונע דליפה של כל מידע סודי או רגיש.


האלגוריתם של News Feed המשתנה של פייסבוק תורם להקטנת טווח ההגעה האורגני של פוסטים, ולכן בפייסבוק ההודעות המיידיות משיגות יתרון תחרותי. מצד שני טלגרם מאפשרת לכם לשתף כל סוג של תוכן, מטקסט ותמונות ועד פוסטים באודיו או וידאו. מכיוון שרוב הצרכנים משתמשים בטלגרם במכשיר נייד.

10עכשיו ניגש לתכלס ונדון ב10 דרכים להאיץ את צמיחת הערוץ שלכם

גידול ערוץ טלגרם מחייב יצירה של תוכן שימושי, שיתוף קבוע וקידום קישור הקישור של הערוץ על מנת לחשוף אותו למספר רחב של עוקבים או מאזינים. לפני שתתחיל במאמץ זה, וודאו שיש לכם אסטרטגיית תוכן מוגדרת היטב. אם אין לכם מושג מה לפרסם, הנה כמה דוגמאות לשיווק תוכן לקבלת השראה.


בהתאם לתקציב שלכם, אתם יכולים לבחור בטקטיקות בתשלום או בחינם כדי להגדיל את העוקבים שלכם. להלן כמה דרכים להאיץ את צמיחת הערוץ:


1. השתמשו בפלטפורמות של מדיה חברתית, התחלו על ידי הוספת קישור הערוץ בדפי המדיה החברתית והשתמשו במודעות פייסבוק כדי לקדם את הקישור. טקטיקה אמינה נוספת היא להוסיף את קישור הערוץ באתר שלכם בראש הדף לצד קישורי המדיה החברתית האחרים, זה יכול להופיע גם בדף יצירת קשר או בכל דף נחיתה שאתם משתמשים בו.


2. הפוך את קישור הערוץ לחתימה שלכם על מנת לייצר ניראות גדולה יותר לערוץ. הוסיפו את הערוץ כם לכל חומרי התקשורת והכלים בהם אתם משתמשים: בחתימת הדוא"ל, במאמרים, בסוף הפוסטים במדיה החברתית ובניוז לטר.


3. בחרו מאמרים בבלוג - כיתבו על הערוץ שלכם בבלוג והתאימו את המאמרים למנועי החיפוש וגם לקהל היעד שלכם. אם אנשים שמוצאים את הבלוג יאהבו את התוכן שפורסם, הם יהפכו לעוקבים של הערוץ. מכיוון שוידאו ותמונות משיגות את תשומת ליבם של הקוראים שווה יהיה להשתמש בהם גם במקרה הזה.


4. חפשו קטלוגים של ערוצי הטלגרם - אם תקציב הפרסום שלכם קטן יחסית, אתם יכול להסתמך על פרסום באמצעות קטלוגים מסוג זה המציעים קידום חינם לערוצי טלגרם כל עוד אתם מצייתים לחוקים שנקבעו על ידי מפרסם הקטלוג. יש מספר קטלוגים שניתן להכלל בהם – ראו דוגמא כאן.


5. השתמש בקידום בתשלום - פרסום ממקורות אמינים יגדיל את הערוץ שלכם על ידי יצירת מודעות. כל שעליכם לעשות הוא לחפש ערוצי תנועה גבוהה (טראפיק כמובן), לראות מה הנושאים המדוברים, ליצור קשר עם מנהלי המערכת ולשלם כדי לפרסם את הערוץ שלך בתוך הקהילות שלהם.


6. אל תשכח ממדבקות הטלגרם - בכדי לגדל ערוץ או להעסיק מנויים בפועל, בחרו ליהנות מהיתרון הקיים ביצירת מדבקות טלגרם בהתאמה אישית. אפשר לבחור ליצור מדבקות משלכם הכוללות לוגו, קמעות, מסרים שונים, במטרה לפרסם את הערוץ בצורה מצחיקה ומושכת. אחרי הכל הערוץ אמור להיות כיף ומושך ולא משעמם ועייף. לאחר מכן ישמשו המדבקות את העוקבים שלכם. מאחר וטלגרם נהנית על בסיס יומיומי ממספר גדל והולך של משתמשים (קרוב ל -500,000 משתמשים חדשים ומעל ל -70 מיליארד הודעות משותפות ביום!) דמיינו לאיזו נראות תוכלו להגיע עם מדבקה יפה שקולטת את העין. ואל נא נשכח שזה בחינם לחלוטין.


7. מעורבות בפורומים פעילים: קדמו את הערוץ שלך בפורומים . צרו פוסטים והשאירו את שם הערוץ שלכם בתגובות לפוסטים קשורים. מכיוון שמותגים מפורסמים כמו איקאה ו- Adam & Eve משתמשים ב- Reddit למוצריהם, תוכלו לנצל את טכניקת הפרסום היעילה הזו בכדי להרחיב את הערוץ שלכם.


8. פרסם מחדש תוכן בתוך תחומי העניין של הקהילה שלך - כל סוג של תוכן שנמצא בין העדפות המנויים שלכם יכול להוביל למעורבות של הקהל. שיתוף החדשות האחרונות בנושאים בעלי עניין רב יכול להפוך לטקטיקה אמינה לחיבור מנויים לאינטרסים המקודמים או לערכים המוצקים של הערוץ. חשוב לחיות את השטח, להבין מה הנושאים המעניינים ולחבר בין הערוץ שלכם לנושא עליו מתקיים דיון.


9. צרו בוט טלגרם משלכם - בוט עשוי לעזור לכם לחסוך קצת כסף ולנהל צוות עובדים מופחת מכיוון שהוא יכול לבצע מגוון רחב של פקודות מבוססות אינטרנט. תלוי בידע התכנות שלכם, יצירת בוט של טלגרם היא תהליך קל למדי. במידה ולא תדעו איך לעשות זאת אפשר תמיד להעזר בפלטפורמות כמו פיבר על מנת למצוא איש מקצוע אמין וזול לביצוע העבודה על פי ההנחיות שלכם.


כצפוי, בוט של Telegram יכול להועיל גם להפצת תוכן מכיוון שהוא עשוי להיות מחובר ליומן ויכול לעקוב אחר אסטרטגיית שיתוף תוכן מתוזמנת. בנוסף, הוא יכול לאסוף תובנות לגבי העדפות הצרכנים מבחינת התוכן, ויכול לשתף רק פוסטים משמעותיים, גם אם אנו מתייחסים לתוכן שמתפרסם על ידי מקורות חיצוניים. מעשית, בוט עשוי לשמש כעיתון חכם.


לגבי סוג התוכן המשותף, בוטים של טלגרם יכולים לפרסם תוכן מכל סוג, מתמונות, GIF ווידיאו, למסמכים וכתבי טקסט. הבוט יכול להיות תחליף אמין לשירות לקוחות מכיוון שהוא יכול להציע תמיכה מקוונת 24/7, ללא צורך בפיקוח. הוא מציע הזדמנות טובה להרחיב את הערוץ מכיוון שהוא מגבש את חווית המשתמש ומדייק אותה.


10. מינון - שיתוף תכנים לעיתים קרובות מדי עשוי להרגיז מספר הולך וגדל של עוקבים. זו טעות נפוצה שעושים ערוצים חדשים. מכיוון שטלגרם היא אפליקציית מסרים מיידיים, קבלת התראות רבות מדי מערוץ מסויים עשויה להיות מעצבנת. לכן, התמקדו בתוכן איכותי ולא בכמות הפרסומים ביום.



דבר אחרון לסיום:

טלגרם אינה מאפשרת כל צורה של פרסום בתשלום ועל פי יוצריה, האפליקציה תהיה נקייה ממודעות לנצח. לכן כל עוד טלגרם לא תאפשר פרסום בתשלום, המפתחות היחידים להרחיב את הערוץ ולעניין את הקהל שלכם, ישענו על איכות התוכן והפרסום החיצוני.


הרובוטים של הטלגרם הם כלי טוב להפצת תוכן, וזה רק קצה הקרחון שכן הבוטים יכולים להחליף בהצלחה מגוון רחב של חובות המנוהלות על ידי בני אדם.


הגדלת הערוץ תדרוש אחריות רבה יותר ויותר לתוכן, יחד עם תמיכת לקוחות בכדי לתחזק בהצלחה את העוקבים בערוץ. בוט יכול לכסות בקלות חובת תמיכה של 24 שעות ביממה, ולשפר את חווית המשתמש הכוללת, תוך צורך בפיקוח מינימלי.


זכרו, הערוץ האורגני והעוקבים אינם צומחים מעצמם. ללא קשר לערוץ התקשורת בו בחרתם ולשימוש בתכונות שהערוץ משלב, המאמץ שלכם יהיה חסר תועלת אם התוכן המשותף אינו משמעותי, מעניין ומסקרן את הקהל שלכם. שימו לב למתחרים ולמה הם מציעים, עליכם תמיד להיות יותר מעודכנים ויותר מעניינים מהם !

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING