• ד"ר אורן דיין

כל מה שרציתם לדעת על צילום לייב ברשתות חברתיות

Updated: Jun 19


את היתרונות בוידאו לייב תיארנו כאן בבלוג של המדרשה מספר פעמים.

בתקופת הקורונה, רובכם שמתם לב לעובדה שפלטפורמות הוידאו תופסות מקום הולך וגדל בחיי היומיום של כולנו, החל מלימודים און ליין של בתי הספר והגנים, המכללות והאוניברסיטאות שמשתמשות בפלטפורמות וידאו לייב שונות, וכלה בעולם העסקים ששמח מאוד להכיר את היכולות של זום או כל פלטפורמה אחרת.

בגלל היכולות שעולם הוידאו לייב מציע לנו, נעשה סקירה היכן אפשר לעלות בלייב כאשר רוצים לפרסם אירוע, מוצר, שירות, או הודעה דרמטית שאנחנו רוצים לחלוק בלייב עם העולם. שימו לב שאפשר ורצוי אפילו להשתמש במספר פלטפורמות על מנת להגדיל את החשיפה. בנוסף, כדאי לזכור שיש לאנשים שונים העדפות שונות בנושא ערוץ המדיה החברתית המועדפת על אותו אדם ולכן פרסום במגוון רשתות יגדיל את החשיפה.

לפני שנתחיל, האתר CAPTERRA ערך השוואה בין הפלטפורמות המומלצות והשווה את אפשרויות השידור (Stream) ואת אפשרויות הצפיה (Watch) על מנת שתוכלו להבין כיצד אפשר לשדר וכיצד אפשר לצפות – מובייל / דסקטופ.



FACEBOOK LIVE

עם פייסבוק תוכלו להתחיל לשדר באופן כמעט מידי, אנחנו יוצאים מנקודת הנחה כמובן שיש לכם חשבון פעיל 😊 ועל כן נקפוץ ישר לתאר את היתרונות שבמערך הזה. דבר ראשון וחשוב מאוד, המערכת כוללת בטוחה את כל מה שקשור להכנות טכניות לשידור, לא צריך להוריד תוכנות נוספות, לעדכן גרסאות או לכוון פרמטרים על מנת שהשידור יעבוד כמו שצריך, את כל זה פייסבוק עושה עבורנו. המערכת גם תרנדר את הוידאו עבורנו בסיום ההקלטה, שובף לא נצטרך לעשות שום דבר מיוחד, זה פשוט יקרה באופן אוטומטי. דבר נוסף וחשוב לא פחות, פייסובק ידעו להתאים קהלים ללייב שנשדר, מה שאומר שקהל בסיס כבר יש לנו.

מה צריך כדי להתחיל שידור לייב בפייסבוק?

1. טלפון נייד עם אפליקצית פייסבוק או מחשב עם מצלמה.

2. פרופיל או חשבון פייסבוק פעיל ממנו תוציאו את השידור

מה מיוחד בכלי הלייב של פייסבוק?

1. מאפשר שינוי הגדרות פרטיות על מנת שתוכלו לחשוף את הלייב לקהלים שונים על פי בחירה (יותר רחב או יותר מצומצם), תיוג מקומות או אנשים מסויימים, הוספת פילטרים, כתיבת טקסט או תוספות שונות לוידאו.

2. נותן לנו גישה לנתונים כמו פיק בטראפיק או צפיות, מספר צופים כולל, ממוצע זמן הצפיה, ודמוגרפיה של הצופים.

3. שמשדרים מסמארטפון, אפשר להסתובב, לראיין אנשים, להראות זויות שונות של האיוונט אותו אנחנו משדרים.

4. אפשר לעשות שיתוף מסך מתוך המחשב או הדסקטופ, ולחלוק עם הצופים עוד מידע עדכני ורלוונטי.

5. אפשר לשמור את הוידאו בגלריה האישית שלכם בפייסבוק על מנת שתוכלו לצפות בזה שוב יותר מאוחר.

ממה שצריך להזהר שעושים פייסבוק לייב?

1. תגובות שליליות מהצופים נצפות על ידי כולם, והן חלק בלתי נפרד מהוידאו.

2. שימוש בפבלישר של פייסבוק על מנת לשפר את האיכות דורש יכולות טכניות נוספות, כדאי להתייעץ בחלק הזה עם מישהו שעשה זאת כבר בעבר כי שימוש באפליקציות צד שלישי דורשות ידע מקדים.

3. קידוד וידאו מתאפשר על ידי צד שלישי, אבל גם כאן דרוש ידע טכני נוסף בכלי אותו תבחרו ובנוסף תדרשו לעמוד בדרישות שפייסבוק מציבים בנושא של חיבור API.

למי הכלי הזה הכי מתאים?

איוונט בכל גודל, מערב שירה קטן ועד לאירוע של 5000 איש. כלי הלייב של פייסובק מצויין להפצה של רעיון, מותג או אירוע, במיוחד שיש לו את היכולת המובנת להגיע לקהלים רלוונטים על פי סוג האירוע שלכם.

אינסטגרם לייב

אינסטגרם מציעים לנו כלי פרסום לייב דרך הסטורי. זה מאוד דומה לכלי של פייסבוק מבחינת ההיצע הטכני רק שכמובן הקהל של אינסטגרם שונה קצת במאפיינים שלו מהקהל של פייסבוק. ההבדל העיקרי הוא שאינסטגרם לייב אפשרי לביצוע רק דרך מובייל.

מה צריך כדי להתחיל שידור לייב באינסטגרם?

1. טלפון נייד עם אפליקציה מעודכנת

2. חשבון פרטי או עסקי או פרופיל אינסטגרם פעיל

מה מיוחד בכלי הלייב של אינסטגרם?

1. אפשר לצייר, לצבוע, לתייג, להוסיף מיקום, אימוג'ים, פילטרים ותוספות גרפיות שונות לוידאו לייב

2. אפשר לבחור בין קהל פרטי לציבורי, כאשר מתחיל הישדור תוכלו ללחוץ על נוטיפיקיישנס ולקבוע מי יצפה.

3. אפשר לתקשר עם הקהל ששולח לכם לייקים ותגובות, זה יופיע בתחתית המסך ותוכלו לראות את זה בזמן אמת, אפשר לקבע תגובה מסויימת בPIN, או להסיר תגובות.

4. אפשר להסתיר באופן אוטומטי אימוגי שלא אהבתם ותגובות לא ראויות על ידי שימוש פילטר – תוכן פוגעני לפני העליה לשידור.

5. לגבי שמירת הוידאו, הוא יעלה ל24 שעות, ניתן לשמר אותו פעיל ליותר מ24 שעות על ידי בחירה בHIGHLIGHTS ששם יאוחסן הוידאו ויהיה זמין לצפיה גם לאחר 24 השעות הבסיסיות.

6. אפשר לצרף לליב עוד פרופיל, זה יחלק את המסך ביניכם ויעזור לצופים לצפות בשניכם במקביל.

ממה להזהר שמעלים אינסטגרם לייב?

1. השידור מתאים במיוחד לצילום פורטרייט (9:16) אך אפשר גם לצלם ביחד של 3:2.

2. כל צילומי הלייב צריכים להיות מוקלטים על הטלפון, אי אפשר לייבא אותם ממכשיר אחר.

3. אפשר לקבל נתונים בסיסים כמו מספר צופים, לייקים ותגובות בזמן השידור, אבל צריך חשבון עסקי על מנת לקבל נתונים כמו חשיפות ותפוצה כוללת.

למי הכלי הזה מתאים?

אירוע מכל סוג שהוא, מ50-100 איש ועד לכמה אלפים. גם חשבון עסקי וגם פרטי יכולים להשתמש בהגדרות הקהל על מנת להגיע לתפוצה טובה באופן מקומי ומסביב לעולם.


PERISCOPE

פריסקופ הוא כלי שידור הלייב לניידים של אפל לIOS ואנדרואיד שעוזר לשדר אירועים לטוויטר ופריסקופ TV. זה כלי שפותח על ידי טוויטר כבר ב2015 ומהווה את התשובה הלייבית של טוויטר לפייסבוק ואינסטגרם לייב.

מה צריך כדי להתחיל שידור לייב בפריסקופ?

1. טלפון נייד עם אפליקצית פריסקופ

2. חשבון עסקי או פרטי בפריסקופ

3. חשבון טוויטר שאליו תשייכו את השידור

מה מיוחד בכלי הזה?

1. כל מי שנרשם להראות יקבל חיווי על כך שהתחלתם את השידור

2. עם תחילת השידור תקבלו לינק אותו תוכלו לשלוח, לשתף ולחלוק עם כל מי שתרצו, מה שמעלה באופן ניכר את מספר החשיפות והצפיות

3. תוכלו לשמור את השידור שלכם ולאפשר שידור חוזר לקהל שלכם על ידי שימוש בפיד שלכם

4. גישה לנתונים סטטיסטיים כמו צופים בלייב, תגובות, זמני צפיה, ועוקבים על מנת להבין טוב יותר את הקהל שלכם.

5. ניתן לאפשר לצופים להגיב, לשלוחל ייקים וגם מצד שני להגביל אותם מלעשות כן, תלוי בהעדפות הפרטיות שתבחרו.

ממה כדאי להזהר בפריסקופ לייב?

1. בהגדרה, כל השידורים הם ציבוריים וכל אחד יכול לצפות בהם, בין אם הוא עוקב או לא. לכן אם תרצו ליצור לייב פרטי תצטרכו לשנות את ההגדרות לפרטיות ואז תוכלו לשדר לעוקבים שלכם, כמובן שמי שלא עוקב לא יוכל לצפות.

2. אפשר לצייר ולצבוע את השידור בלייב, כמו בפייסבוק ואינסטגרם לייב, אבל עריכות גרפיות יותר מתוחכמות ומדוייקות יכולות להתבצע רק ממערכת IOS.

3. נתונים סטטיסטים פה קצת פחות מרשימים מהמערכות האחרות, אין פירוט רב כמו בלייב של פייסבוק או יוטיוב.

למי הכלי הזה הכי מתאים?

לכל גודל וסוג של קהל. מתחרות ריקוד מקומית עם מספר מצומצם של צופים ועד לאירוע עם אלפי צופים. טוויטר מזוהה מאוד עם פוליטקה ולכם אירועים פוליטים יכולים לקבל כאן תפוצה רחבה במיוחד. יכולות התפוצה הציבוריות בתוספת החשיפה של טוויטר דרך הפיד למי שמתענין בוסג האירוע שלכם יכול להגדיל את החשיפה באופן משמעותי.


YOUNOW

כלי הלייב הזה מתאים לקהלים צעירים, גם הכלי הזה התחיל בטוויטר אבל הפך לאמצעי שידור לאירועים לקהלים צעירים. הכלי מאפשר אינטראקציה עם מספר גדול של קהלים.

מה צריך לעשות כדי לשדר לייב בYOUNOW?

1. טלפון נייד עם אפליקצית YOUNOW מעודכנת בנייד או במחשב עם מצלמה מחברת.

2. חשבון פרטי או עיסקי, בפייסבוק / אינסטגרם / טוויטר / גוגל / אינסטגרם.

מה מיוחד בכלי הזה?

1. אפשר לצלם אירוע מכמה נקודות כיון שניתן לאפשר לאורחים לצלם לייב בנוסף אליכם.

2. אפשר לעשות שיתוף מסך על ידי שימוש במחשב, שימו לב רק שצריך להוריד את האפליקציה הזו למחשב.

3. אפשר להגיב לקהל בלייב.

4. הצופים יכולים לשתף בעצמם קטעים בתגובות

5. אפשר לעשות שימוש ב# טרנדים ולהגדיל את החשיפה, חיפוש של ה# האלה יביא צופים ישירות לשידור שלכם.

6. אפשר לדעת בכל זמן כמה צופים בשידור.

ממה כדאי להזהר שעושים לייב עם YOUNOW

1. כל השידורים הם ציבוריים בהגדרה

2. אין קהלים בסיסיים לשידור באפליקציה הזו, הכלי הזה מפצה על כך על ידי שימוש ב# שעוזר לכם להביא קהלים חדשים

3. הוידאו ישמר לכם על הפרופיל רק לכמה ימים, זה מגביל את מספר הצופים הכללי שיכול לצפות בוידאו שלכם.

4. הכלי הזה לא מצטיין בנתוני אנליטיקס מרהיבים, אלא די בסיסיים.

למי מתאים הכלי הזה?

קהל קטן ובינוני מכל סוג שהוא, שהמטרה היא להשיג אינטראקציות עם קהלים צעירים ללא מחוייבות מותגית (כיון שאין אפשרות לפנות לעוקבים בכלי הזה). הכלי הזה חדשני וצעיר ולכן מתאים לעולם המשחקים, אופנה, וכו.

YOUTUBE LIVE

כלי הלייב של יוטיוב הוא הכלי האולטימטיבי לשידורי וידאו. הפלטפורמה של יוטיוב מותאמת כול הלשידורי וידאו ונושא הלייב נותן כאן אופי טלויזיוני יותר מאשר בכל פלטפורמה אחרת. יש לכלי הזה אפשרויות שידור רבות כולל קידומים לפעילויות שונות. היתאון הגדול ביותר של הפלטפורמה הזו היא שאפשר להגיע לשידור לייב ישירות מחיפוש מילים בגוגל, מה שאף פלטפורמה אחרת לא יכולה להציע.

מה צריך לעשות כדי לשדר לייב בYOUTUBE

1. טלפון נייד עם אפליקצית יוטיוב מותקנת עליו או מחשב עם חשבון יוטיוב ומצלמה מחוברת אליו.

2. חשבון יוטיוב שנוצר על ידי חשבון גוגל. כלומר כל חשבון GMAIL יכול לפתוח חשבון יוטיוב עם אותו שם משתמש וסיסמה.

מה מיוחד בכלי הזה?

1. אפשר להוסיף כתוביות באנגלית לכל וידאו על מנת להנגיש את התוכן לעוד אוכלוסיות (כבדי שמעיה וכו) או לכל מי שרוצה לצפות בוידאו ללא קול.

2. אינטראקציה עם הקהל בתוך חלון צ'ט יעודי מה שאמפשר שאלות ותשובות לייב לצד הוידאו. אפשר כמובן לבטל חלק מהתגובות או השאלות או את כל הצ'ט אם זה הופך למטרד.

3. אפשר להשתמש בהקלטה אוטומטית או בשידור מאוחר של ההקלטה שלכם.

4. אפשר לשמור את ההקלטה של האירוע על הערוץ שלכם מה שיאפשר לצופים שלכם לצפות בתוכן מאוחר יותר אם ירצו בכך.

5. גישה לנתוני אנליטיקס כמו זמן צפיה ממוצע, זמן צפיה כולל, מספר צופים בפועל, מספר צופים כולל, יחס תגובות / צפיות ועוד פונקציות שמנוהלות דרך דשבורד אנליטיקס הכולל נתונים דמוגרפים על קהל הצופים.

ממה צריך להזהר שעושים יוטיוב לייב?

1. החשבון צריך להיות מאושר על ידי גוגל תחילה, מה שלוקח עד 24 שעות.

2. צריך לפחות 1000 subscribers אם רוצים לעשות לייב מטלפון.

3. אפשר לעשות שימוש באפליקציות צד שלישי שמשפרים באופן משמעותי את איכות השידור, מה שמצריך כמובן כמו במקרים הקודמים ידע טכני מורחב.

למי מתאים הכלי הזה?

אירוע מכל סוג וגודל. יוטיוב תומך באירועים כמו אליפות העולם בגלישה שמשדרת כבר כמה שנים ברציפות רק ביוטיוב לייב, אירועים פוליטים, השקות, הופעות וכו. אפשר להגיע למספר גדול מאוד של צופים – כמה מאות אלפים. השידור לייב שלגם יקפוץ במנוע החיפוש גוגל כאשר תחשפו מילת קישור רלוונטית מה שיכול להביא צופים לוידאו שלכם שבכלל לא תכננו לצפות בו או להכנס אפילו ליוטיוב.




צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING