• ד״ר אורן דיין

מגמות בדיגיטל - 2019 חלק א


הכנו עבורכם רשימה של המגמות החשובות בתחום הדיגיטל ב2019 בשני חלקים. חלק א יעסוק בנושאים הבאים:

  1. בינה מלאכותית

  2. פרסום פרוגרמטי (מבוסס מערכות גוגל בשלב זה)

  3. צ'אטבוטים

  4. התאמה אישית

  5. וידאו שיווקי

  6. משפיענים ברשת

1. בינה מלאכותית

הבינה מלאכותית תשתלט על העולם! או לפחות על העבודות הפשוטות בעולם.

AI יכול לנתח את התנהגות הצרכנים ודפוסי החיפוש, תוך שימוש בנתונים מפלטפורמות מדיה חברתית ופוסטים בבלוג כדי לסייע לעסקים להבין כיצד צרכנים קונים את המוצרים והשירותים שלהם. לדוגמא, רובוטים של פייסבוק מסנג'ר (אשר נדבר עליהם יותר מאוחר) יכולים לעזור לכם להפוך את השירות הלקוחות לאוטומטי יעיל וזול.

בינה מלאכותית מציעה גם מידע וטיפים למשתמשים על ידי התערבות בשיחות על הלקוח. לדברי גרטנר, 25% משירות הלקוחות ישתמשו בטכנולוגיית Chatbot עד 2020, לעומת פחות מ -2% ב -2017. עסקים יאמצו AI בשנת 2019 יוכלו לחסוך בעלויות ולהאיץ את הצמיחה, ולהשיג יתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם.

2. פרסום פרוגרמטי

פרסום פרוגרמטי PROGRAMMATIC ADVERTISING פירושו שימוש ב- AI על מנת להפוך את קניית המודעות לאוטומטית, כך שתוכל למקד לקהלים ספציפיים יותר. הצעות מחיר בזמן אמת או מכירות פומביות, הן סוג של קניית מודעות פרוגרמטית. אוטומציה זו הרבה יותר יעילה ומהירה, כלומר המרות גבוהות יותר ועלויות רכישה נמוכות יותר של לקוחות.

זה משנה את פני הפרסום הדיגיטלי במהירות כה רבה, כך שלדעת eMarketer, כמעט 90% ממודעות המדיה הדיגיטליות בארה"ב יהיו פרוגרמטיות עד 2020.

3. Chatbots

תעשיית הצ'אטבוטים תמשיך להיות חלק חשוב מה שיווק דיגיטלי בשנת 2019.

זו טכנולוגיה מבוססת AI המשתמשת בהודעות מיידיות על מנת לייצר שיחה שוטפת בזמן אמת, יום או לילה, עם הלקוחות או מבקרים באתר. עם אינטראקציה של יותר מ1.4 מיליארד איש, רוב העסקים הגדולים בעולם משתמשים כבר בטכנולוגיה הזאת. תעשיית הצ'אטבוטים צפוייה לגלגל יותר מ8 מיליארד דולר בשנה עד שנת 2022 במיוחד בתחומי הבנקאות והבריאות.

לקוחות רבים מעדיפים אינטראקציה עם צ'אטבוטים כיון שהם מסוגלים לתת תשובות מיידיות, לזכור במדויק את כל היסטוריית הקניה של הלקוח, והכי חשוב - לא לאבד את הסבלנות. עוזרים וירטואלים אלה יכולים להציע שירות לקוחות מצויין, לעמוד בציפיות הלקוחות ולבצע באופן אוטומטי משימות חוזרות – כך שה"אדם" יכול להתרכז בביוע פעולות אנושיות חשובות.

Uber משתמשת בטכנולוגיית צ'אטבוטים כדי לתקשר עם לקוחות, מה שמקל עליהם לשכור מכוניות אפילו ב- Facebook Messenger, מ- Slack או דרך גוגל מפות. נוסעים יכולים להשתמש בתפריט כדי לבחור את סוג הנסיעה, לבצע בקשה, לעקוב אחר המיקום של המכונית, לשלוח חברים הערכת זמן של הגעתם, ואפילו לבצע תשלום.

4. התאמה אישית

מה שבאמת יעזור לכם לבדל את עצמכם מהשאר ב -2019, הוא התאמה אישית של המסרים השיווקיים, התוכן השיווקי באמצעות פלטפורמות שונות על מנת לייצר תוכן מותאם אישית, התאמת מוצרים ספציפים ללקוחות , הודעות אימייל ועוד.

עם הזמינות של נתונים כמו היסטוריית רכישה, התנהגות הצרכנים והקלקה על קישורים, תוכן מותאם אישית מעולם לא היה קל יותר. למעשה, 96% מהמשווקים מאמינים כי ההתאמה האישית מקדמת אפילו את קשרי לקוחות.

כמו שקווין ג'ורג', ראש שיווק ב EmailMonks, אומר, "העתיד של דואר אלקטרוני מבוסס על נתונים בזמן אמת וניתוח התנהגות. מחקר של Marketo מראה כי הודעות דואר אלקטרוני מותאמות אישית, המבוססות על התנהגות, טובות פי 3 מאלה של דואר אלקטרוני רגיל".

עסקים כמו Netflix ו- Amazon כבר ממנפים את כוח ההתאמה האישית. כניסה לחשבון Netflix שלכם לדוגמא מראה מיד את המסך המותאם אישית אליכם: הדגל, הקרוסלות, הסדר, התכנים, הטקסטים והחיפוש - כולם מותאמים אישית עבורכם.

5. שיווק וידאו

מספרים אלה מראים את החשיבות של שילוב וידאו לתוך אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלך בשנת 2019:

• 70% מהצרכנים אומרים שהם שיתפו סרטון של מותג.

• 72% מהעסקים אמרו כי וידאו שיפר את שיעור ההמרות שלהם.

• 52% מהצרכנים אומרים שצפייה בסרטוני מוצר גורמת להם להיות בטוחים יותר בהחלטות רכישה מקוונות.

• 65% מהמנהלים מבקרים באתר של המותג ו -39% מתקשרים לספק לאחר צפייה בסרטון.

ואל תחשבו רק על יוטיוב. כדי להביא למעורבות גבוהה יותר עם הקהל שלכם, אתם יכולים לעשות פוסט וידאו, להתחיל בשידור חי בפייסבוק, Instagram או LinkedIn.

וידאו לייב צובר פופולריות ומספר רב של עסקים להשתמש בו לראיונות, הדגמות מוצרים "מאחורי הקלעים" הצצות למאחורי הקלעים של אירועים, החיים במשרד, איך המוצרים מיוצרים, וכו'.

היום ציוד הצילום באיעות מצויינת, מקצועי מאוד והרבה יותר זול מבעבר ומאפשר יצירה תוכן וידאו של 360 המספק חוויה אינטראקטיבית. צריך רק לחפש את הסמל העגול בפינה השמאלית העליונה כדי להתחיל להזיז את התמונה מימין לשמאל ולראות את הסביבה ב360.

זאת דוגמא מצויינת לוידאו 360 – סיור ברומא:

6. משפיעני שיווק

כפי שכותב היזם ההודי הנודע רגהב האראן, "שיווק משפיענים הוא סוג של שיווק מפה לאוזן המתמקד בשימוש במנהיגי רשת על מנת להעביר את המסר של המותג שלכם לשוק גדול יותר ... במקום לעשות שיווק ישיר לקבוצה גדולה של צרכנים, אפשר לשלם למשפיעים כדי שיעבירו את המסר בשבלכם".

שימוש במשפיעים הוא כלי שיווקי יעיל מאוד למשוך לקוחות. ניתן להעביר מסרים ללקוחות באמצעות משפיענים באינסטגרם, יוטיוב, פייסבוק, כוכבי רשת, בלוגרים ועיתונאים, כל אלה מסייעים להפיץ את המסר על העסק או המוצר שלכם באמצעות הערוצים החברתיים שלהם.

אנשים בדרך כלל מחפשים חוות דעת לגבי החברה והמוצרים. ברגע שיש הבעת אמון בחברה ומוצריה, יעלה הבטחון לרכוש את מוצרי החברה.

בחלק ב של המאמר נסקור את האלמנטים הבאים:

  1. אפליקציות מסרים

  2. חיפוש חזותי

  3. מיקרו רגעים

  4. חיפוש קולי

  5. רמקולים חכמים

  6. סטורי של רשתות חברתיות

#טרנדים #שיווק #2019 #צאטבוט #וידאו #פרסטםפרוגרמטי #שיוקמשפיענים

צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING