• ד"ר אורן דיין

המדריך המלא לקמפיין בטאבולה

Updated: Jan 28



כאשר אתם מחפשים ערוץ דיגיטלי נוסף, שווה להרחיק מעט מעבר לפלטפורמות החיפוש המסורתיות ולרשתות החברתיות המקובלות. פלטפורמות תוכן (כמו במקרה של הבלוג שלנו הפעם Taboola) מציעות דרך להרחיב חשיפה, והגעה לקהל רחב יותר תוך מיקוד קהל היעד הרצוי. פלטפורמה זו יכולה להיות שימושית במיוחד בכדי להציג תוכן רלוונטי למקבץ מדויק של קהלים מהמשפך, ובמקביל גם לכוון מחדש תוכן למי שאולי שוקל את המוצר או השירות שלכם. Taboola ממקמים את התוכן באתרי מדיה חדשותיים מרכזיים רבים, כמו גם במספר בלוגים של נישה במקומות מרכזים אשר תופסים את תשומת הלב של הלקוח.


בבלוג שלנו הפעם נכסה את כל תהליך ההכנה להקמת קמפיין, בחירת הקהלים והאופציות השונות.



הגדרת קמפיין טאבולה

אם עדיין לא הקמתם חשבון, תצטרך להירשם לאתר Taboola. לאחר הזנת פרטי העסק שלכם, תתבקשו להגדיר את מסע הפרסום הראשון. תוכלו לעבור דרך הגדרת קוד פיקסל, אשר אותו תוכלו למקם באתר שלכם בקלות באמצעות מנהל התגים של גוגל.



במידה ואתם עובדים עם חשבון קיים, או שרק סיימתם להקים את החשבון, תוכלו לנווט

ל "Campaign Management" על מנת להתחיל בתהליך.



ראשית, תנו שם לקמפיין שלכם, כאשר יהיו לכם כמה קמפיינים זה יעזור לכם להבדיל ביניהם ובין הביצועים השונים של כל קמפיין. בשלב הבא הכנסו את שם המוצר או המותג שלכם לשדה "Branding Text", כפי שאתם רוצים שהוא יופיע במודעה שאתם יוצרים.

בחרו יעד מתוך התפריט שנפתח למטרות הקמפיין השונות. האפשרויות כוללות מודעות למותג, יצירת לידים, רכישות מקוונות, תנועה באתר, התקנות אפליקציות לנייד, או אחר.


אפשרויות מיקוד קהלים

כעת תוכלו למקד את קהלי היעד לקמפיין החדש. תחילה, אתם יכולים להוסיף מיקומים, באמצעות נתוני רמת מדינה, אזור / מדינה או מיקוד. בשלב הבא תוכלו לבחור באילו מכשירים תרצו להציג מודעות. אתם יכולים גם לבחור לכלול או לכלול מערכות הפעלה מסוימות. לדוגמה, יתכן שאתם מקדמים יישום למערכת ההפעלה של אייפון ורוצים למקד את הקמפיין רק למשתמשים iOS.



בשלב הבא תוכלו לבחור את קריטריוני הקהל. " Campaign clickers" מאפשרים לכם להגיע לאנשים שלחצו על מודעות ממסע פרסום אחר במסגרת זמן ספציפית (מקסימום 45 יום). "הקהלים שלי" My Audiences מאפשר לכם להגיע לקהלי מיקוד בקמפיין ריטרגטינג, על מנת לעשות זאת צריך להגדיר פיקסל של טאבולה.

" Marketplace Audiences" נותן לכם גישה לרישום נרחב של קטגוריות נתונים של צדדים שלישיים, כולל נתוני גיל / מין, העדפות שוק ותחומי עניין כלליים. רוב הסיכויים שתוכלו למצוא קטגוריות רלוונטיות במידה מסוימת לנישה שלכם. מכיוון שלפייסבוק יש גישה מוגבלת לכמה נתונים של צד שלישי, היכולת להשתמש בהם באמצעות טאבולה היא דרך טובה עבור אלה המחפשים להגיע לקהלים ספציפיים. בדוגמה למטה, תוכל B2Bלראות חלק קטן ממיקוד




תקציב וביד על מחיר קנית המדיה


כעת, יש לקבוע את המחיר לקמפיין. ראינו עלויות לקליק בטווח של $ 0.50 בכמה קמפיינים המשתמשים במיקוד לפי קהל של צד שלישי, אך יתכן שתצטרכו לעשות תהליך בדיקה בכדי למצוא את ההצעה האופטימלית עבור המיקוד הספציפי לקמפיין שלכם.


ניתן גם לבחור באסטרטגיית " smart bid", שתתאים אוטומטית את הצעת המחיר שלכם על סמך יעד ספציפי (המרות או צפיות בדף). שימו לב כי הדבר מחייב את פיקסל של טאבולה לפעול באתר, ותצטרכו להגדיר מעקב המרות כדי להשתמש באפשרות ההמרה. אם אתם מבצעים אופטימיזציה להמרות, אתם יכולים להגדיר יעד לרכישה שיעזור למערכת לראות את הסכום.


בשלב הבא תוכל לקבוע מגבלת תקציב, לכל משך הקמפיין או למשך החודש. האפשרות 'הצגת מודעות' תשלוט על חלוקת ההוצאה במהלך הזמן בו הקמפיין פועל. " Balanced" יפיץ את התקציב מיום ליום באופן קצת פחות מדוייק כדי להביא ביצועים טובים. " Accelerated" ימצה את כל התקציב במהירות האפשרית על מנת להביא למקסימום הקמפיין והתוצאות. " Strict" יחלק את התקציב למספר הימים שהוא מיועד לנהל ויגדיר שווי יומי יציב , קבוע ולא משתנה.


תחת " Creative Traffic Allocation", בחרו באפשרות " Optimized" כדי לאפשר למערכת להציג מודעות טובות יותר עבור הקמפיין שלכם, או כדי לתת לכל המודעות את אותה החשיפה באותה מידה. לבסוף, השתמשו בשדה " Tracking Code" כדי להוסיף פרמטרים של URL שתרצו להוסיף למודעות. זה יעזור להבטיח עבודה נכונה יותר ב- Google Analytics ובכל פלטפורמות אחרות בהן תשמשו למעקב אחר הלידים.


קריאטיב


כעת תוכלו להוסיף קריאייטיב לקמפיין שלכם. הדבקו כתובות אתרים לדפים אותם תרצו לקדם במסע הפרסום הנוכחי, וטאבולה תאכלס אוטומטית את הכותרות והתמונות המשויכות. אתם יכולים ללחוץ על סמל העריכה לפני כל כותרת או תמונה כדי להתאים אותם אישית. הקפידו להשתמש בתמונות ויזואלית שיבלטו במיוחד בקרב המאמרים האחרים אותם קורא קהל היעד. שימו לב שמודעות בדרך כלל יופיעו בפורמט "מקומי" בתוך מאמרים וכתבות חדשות בבלוג, לעתים קרובות יחד עם מיקומי טאבולה אחרים.


מעקב אחר המרות


גשו לקטע " Conversions" מהסרגל השמאלי כדי להגדיר המרה חדשה. לחצו על כפתור " New Conversion" כדי להתחיל את התהליך. כאן תוכלו לבחור בין המרה מבוססת URL או אירוע. האפשרות מבוססת URL מאפשרת לקבוע כללים לדף "תודה" שאחריו רוצים לעקוב בנושא ההמרות.


אתה יכול גם להקצות ערך $ אם הכנסות משויכות להמרה מסוימת. מעקב המרות מבוסס אירועים מאפשר להגדיר המרה בהתבסס על אירוע מותאם אישית עם סקריפט שמופץ באתר שלכם (למשל, אם מתבצעת רכישה או אם הגשת טופס אינה כוללת דף תודה).




תוכלו לראות את הקוד מופיע בתחתית העמוד, תוכלו להוסיף אותו לבד או לבקש ממתכנת שיוסיף אותו עבורכם.


קהלים

בחלק של הקהלים תוכלו לבנות קהלי ריטרגטינג המבוססים על הפיקסל שהוטמע באתר שלכם. הקליקו על " New Audience" על מנת להתחיל ליצור קהלים.


באשר להמרות, תוכלו להגדיר קהל המבוסס על URL שהגדרתם (כמו דף תודה) או אירוע. לדוגמה תוכלו לכלול את כל המבקרים בקטגורית מוצר מסויימת או לבסס את הקהל שהגיע לדף מסויים, או על כל מי שהגיע לדף קנייה. לאחר שיצרתם את הקהל, תתחילו לצבור קהלים לקמפיין הריטרגטינג, ותוכלו להוסיף אותם לקמפיין.


דיווח ואופטימיזציה


לאחר השקת הקמפיינים, תוכלו לבדוק את הביצועים ברמה של החשבון בכללותו, קמפיינים בודדים וקטעי תוכן בודדים.


בחלק של סיכום קמפיין, תוכלו לראות התפלגות לפי יום, יום בשבוע, קמפיין, אתר, מדינה, פלטפורמה וקהל. עיון בנתונים אלה עשוי לספק הנחיות לשיפור המיקוד או הוספת פרמטרים אותם תרצו להסיר או להוסיף. לדוגמה, ייתכן שתראה שבאתר מסוים יש נפח הופעות גבוה אך אינו ממיר המרות, ותוכל לכלול זאת ממיקומים עבור מסע פרסום מסוים. כדי לבצע התאמות, עבור למקטע ניהול קמפיין, תוכל להציג ביצועים לפי קמפיינים בודדים וגם להתאים הצעות מחיר ותקציב, כמו גם לגשת למיקוד ותוכן.


לסיכום: יתכן וטאבולה לא תציע את אותה רמת שליטה שתוכלו להשיג בפלטפורמות אחרות כמו המודעות גשל וגל או מנהל המודעות של פייסבוק, אך הגישה לתכונות כמו קהלים של צד שלישי ומיקוד מחדש הופכת את טאבולה לפלטפורמה שכדאי לבדוק למי שמחפש להרחיב את קהלים וחשיפה. שווה לכם לנסות זאת אם אתם מחפשים דרך חדשה להגדיל את השיווק הדיגיטלי שלכם.



צור קשר
Whatsapp_logo_svg.png
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF
  • המדרשה לשיווק דיגיטלי DIFF

© 2018 DIFF DIGITAL MARKETING